Ce criterii trebuie să îndeplinească succesorul Laurei Codruța Kovesi. Care este profilul noului sef al DNA

Autor: Andreea Traicu

Publicat: 09-07-2018

Actualizat: 09-07-2018

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Procedura de selecție a noului procuror-șef al DNA a fost demarată astăzi, magistrații interesați de funcție având la dispoziție intervalul 9-23 iulie pentru depunerea candidaturii.  Succesorul Laurei Codruța Kovesi trebuie să aibă o vechime minimă de 10 ani în funcția de judecător sau procuror, să nu fi colaborat cu serviciile de informații și să nu fi fost sancționat disciplinar

"Pot fi propuși pentru numirea în funcțiile de conducere procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcția de judecător sau procuror. Condiția de vechime trebuie îndeplinită până la data susținerii interviului în fața ministrului justiției.

Nu pot fi propuși pentru numirea în funcțiile de conducere procurorii care au făcut parte din serviciile de informații înainte de 1990 sau au colaborat cu acestea, precum și cei care au un interes personal, ce influențează sau ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate și imparțialitate a atribuțiilor prevăzute de lege.

Procurorii care participă la selecţie sunt obligaţi să dea o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu au colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizează anual ori în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbări sau de la data la care procurorul a luat cunoştinţă despre aceasta", potrivit Ministerlui Justitiei.

Procurorii depun cererile de participare la selecţie însoțite de:

-dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege;

-declarațiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

-un proiect managerial privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spațiere la 1,5 rânduri;

-un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

-minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;

-ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecţie;

-orice alte înscrisuri relevante.

In ceea ce priveste urmatoarea etapa, dupa inscriere, procurorii participanţi la selecţie susțin în fața ministrului justiției un interviu care constă în:

susţinerea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte:

- prezentarea sintetică a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;

- identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unității structurii pentru a cărei conducere participă la selecție,  precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora;

- propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;

compatibilitatea proiectului  privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere întocmit de procurorul participant la selecţie  cu rolul și funcțiile Ministerului Public;

verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare,asumarea responsabilităților, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unității/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea și disponivilitatea de a lucra în echipă și de a colabora colegii;

prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;

prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;

verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie;

verificarea aspectelor legate de motivația, conduita, integritatea și deontologia profesională, precum și alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de procurorul participant la selecţie.

În cadrul interviului ministrul justiției este sprijinit de secretarii de stat din cadrul Ministerului Justiției.

Ministrul justiției formulează propunere/propunerile motivată/motivate de numire pentru funcţiile de conducere în urma evaluării înscrisurilor depuse de către procurorii participanţi la selecţia pentru funcția respectivă și a îndeplinirii de către fiecare procuror participant la selecţie a standardelor de evaluare a interviului.

Selectarea procurorilor pentru propunerea/propunerile de numire în funcţia de conducere are loc pe baza aprecierilor proprii ale ministrului justiției și a analizei recomandărilor efectuate de persoanele menționate la punctul 2, precizeaza MJ.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri