DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Ce cumpără românii de Black Friday dacă stau acasă în pandemie: creșteri de peste 650%

www.greatnews.ro
Black Friday

Pentru un număr mare de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online, în condițiile în care pandemia i-a dus pe părinți și chiar pe bunici în online. Black Friday aduce consumatori cu nevoi noi, generate de munca de acasă și școala online, relatează Mediafax.

Primul Black Friday care are loc în pandemie va veni cu noutăți atât pentru retaileri, cât și pentru consumatori.

Compania de tehnologie 2Performant preconizează că Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar și categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creștere.

După o creștere absolut spectaculoasă înregistrată de comerțul online în perioadă stării de urgență, comparabilă cu un salt în viitor, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este așteptat să aducă în noiembrie 2020 creșteri importante, dar diferite.

„Pandemia ne-a adus și părinții și chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor și o provocare să-i educe și să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viață actual marcat de lucrul de acasă, școala online și, în general, creșterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne așteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerțul electronic, să ducă la conversii în creștere”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marii retaileri au început deja pregătirile pentru Black Friday 2020, iar acestea includ și campaniile de promovare online menite să atragă cât mai mulți cumpărători, mai ales că pe fondul accelerării digitalizării clienții sunt mult mai deschiși, iar oportunitățile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari.

Citește și: Analiză făcută de CNN privind declararea câștigătorului: ce arată datele de la alegerile prezidențiale precedente

Retailerii se așteaptă ca Black Friday 2020 să aducă creșteri în sectoarele unde au existat deja creșteri în pandemie, în ultimele opt luni românii fiind interesați să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condițiile în care stilul de viață s-a schimbat.

Astfel, conform datelor din platforma citată, produsele din aceste segmente au înregistrat creșteri spectaculoase în intervalul 11 martie – 31 octombrie:

  • alimente și hypermarket (657%)
  • sport (402% creștere)
  • beauty (171%)
  • îngrijire personală și sănătate (155%)
  • jucării și articole pentru copii (153%)
  • flori și cadouri (83%).

De exemplu, Vivre estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce privește vânzările. „Clienții noștri au achiziționat preponderent în ultimele șase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie și baie, corpuri de iluminat, precum și articole de decor și lifestyle. Ne așteptăm să vedem aceeași distribuție de interese și în cadrul acestei ediții de Black Friday, cu mențiunea că va interveni, cu siguranță, și factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creșterea exponențială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce privește volumul de vânzări”, spun reprezentanții companiei.

Titluri variate, numai bune de citit în zilele reci de iarnă, prețuri atrăgătoare, jucării educative sau cadouri pentru orice membru al familiei și prieteni, toate acestea se regăsesc în ofertele de Black Friday cu care retailerii speră să-i convingă pe clienții. Marii jucători de pe piața de carte sunt deja pregătiți să pluseze în online și mizează pe evadarea cititorilor într-o oază de liniște cu ajutorul cărților la promoție.

„Ne așteptăm la o creștere mare, cel puțin proporțională cu numărul de useri noi pe care i-am câștigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranță să facă online cumpărături, ba chiar și cadouri de Crăciun”, a declarat Ioana Oncioiu, online marketing coordinator Cărturești.

Libris mizează și el pe titluri variate și prețuri atrăgătoare și estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creștere de 30% față de anul trecut: „Black Friday este despre reduceri și asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la prețurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că și publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spațiu care aduce liniște, speranță, răspunsuri”.

Și pentru Bestkids așteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.