Televiziunile de stiri din Romania au castigat teren in audienta in ultimii ani, iar aceasta nu a facut decat sa creasca de cand actiunile DNA au captat atentia publicului.
Lider printre acestea este Antena 3, care urca pe locul 4 in randul audientelor televiziunilor din Romania in perioada 1 ianuarie - 15 iulie cu o audienta medie de 485.000 de telespectatori pe minut (prime-time, național).
Insa publicul Antena 3 pare sa fie unul imbatranit. "Cei mai mulți telespectatori în prime-time (orele 19:00 – 24:00) ai acestei televiziuni au vârste de peste 65 de ani: 28,4%. Este cea mai mare cifră procentuală pe acest target de pe nișa știrilor. De asemenea, ponderea persoanelor cu vârste între 55 și 64 de ani este de 22,4%, a doua cifră procentuală după România TV (23,3%). Jumătate dintre telespectatorii Antena 3, în prime-time, au vârste de peste 55 de ani (50,8%)", explica analistul media Petre Barbu, potrivit Forbes.
Tinerii cu varste intre 25 si 34 de ani prefera postul de televiziune Digi24, 16,6% din publicul acestuia este reprezentat de tineri, in timp ce Antena 3 obtine o cota de doar 10,4%, desi audienta generala pe acest target ramane in favoarea Antena 3.
Tot Digi24 prefera si cei cu studii superioare - 33,4% dintre telespectatorii lor au studii superioare, urmati de Realitatea TV (27,5%), si de Antena3 (25,7%), la egalitate cu B1 TV (25,6%). Precizăm din nou, Antena 3 are audiență mai mare pe acest target.
Studiile medii au o cotă de 47,5% din totalul telespectatorilor Antena 3 în prime-time, cea mai mică cifră procentuală de pe segmentul știrilor. Studiile primare dețin o cotă de 24,6%, a doua cifră după România TV (26,5%).
Publicul feminin este mai numeros la Antena 3 decât cel masculin: 52,3%, respectiv 47,7%. Este a doua cifră procentuală după România TV (53,5%).