Compania Horse Powertrain a fost înființată contrar tendințelor din industria auto, specializându-se în producția, cercetarea și dezvoltarea motoarelor cu combustie, într-o perioadă în care atenția era îndreptată spre vehiculele electrice. Filiala locală, Horse Romania SRL, care a preluat fosta Uzină Mecanică Dacia, a înregistrat în 2023 venituri de 2,4 miliarde lei, cu un profit operațional de 41 milioane lei și un profit net de 13,2 milioane lei. Compania are 1.477 de angajați, preluați de la Dacia.
Între timp, lucrurile s-au schimbat, iar directorul general al noii companii, care a inclus și o parte din uzina Dacia din România, consideră că viitorul companiei este asigurat, conform Profit.ro.
Horse Powertrain a luat naștere prin separarea și apoi fuziunea tuturor unităților de cercetare și dezvoltare, împreună cu cele de producție de motoare și cutii de viteze din rețeaua globală Renault, cu unități similare din cadrul Geely, inclusiv cele de la Volvo. Cele două rețele s-au unit într-o singură companie, condusă de italianul Matias Giannini, având sediul central în Spania și filiale în zeci de țări. Horse Powertrain are în prezent 19.000 de angajați și 17 unități de producție, precum și numeroase centre de cercetare și dezvoltare.
La început, mulți au crezut că Renault dorea să scape de o activitate pe cale de dispariție. Într-o perioadă în care investițiile masive erau concentrate pe propulsia electrică, o fabrică ce produce motoare diesel sau pe benzină părea anacronică și destinată închiderii. Luca de Meo a văzut însă în această separare oportunitatea de a crea o nouă afacere, eliberând în același timp Renault de o activitate costisitoare.
Asocierea cu Geely a transformat Horse într-o companie globală cu un potențial financiar considerabil, chiar și doar prin vânzarea motoarelor și cutiilor de viteze către companii din grupul Renault, Dacia, Volvo, Geely, Nissan și Mitsubishi. În afara piețelor avansate precum UE, SUA și China, există o mare parte a globului care continuă să folosească motoare cu combustie, iar Horse intenționează să devină un furnizor principal de astfel de motoare. „Multe companii au decis să nu mai investească în dezvoltarea motoarelor cu ardere și a transmisiilor necesare. Noi oferim mai multă libertate financiară și de personal pentru clienți, astfel încât aceștia să poată investi în mobilitatea electrică”, a declarat Matias Giannini într-un interviu pentru Automobilwoche.
Giannini a menționat că Horse își extinde capacitățile preluate de la Renault și Volvo pentru a contribui la decarbonizarea accelerată a industriei auto. Pe măsură ce piața auto globală evoluează, automobilele hibride revin în atenție, după peste 30 de ani de existență, iar Horse, cu experiența sa în producerea de motoare hibride, beneficiază de cererea tot mai mare. „Ne asigurăm că motoarele cu ardere internă vor fi disponibile într-un număr suficient de mare pentru mulți ani de acum înainte”, a subliniat Giannini, evidențiind caracterul unic al Horse în industria auto. „Ne vedem ca un furnizor de soluții pentru a răspunde nevoilor globale de motoare cu ardere.”
Combustibili alternativi și sintetici
Asocierea cu Aramco aduce în prim-plan utilizarea și adoptarea combustibililor alternativi și sintetici, însă colaborarea nu se limitează doar la acest aspect. „Am început un nou proiect cu Aramco”, a spus Giannini, referindu-se la dezvoltarea motoarelor termice folosite ca range extenders pentru propulsia electrică. Cifrele de vânzări din SUA, unde hibridele de acest tip câștigă popularitate, susțin această inițiativă.
Pe de altă parte, motoarele clasice pe benzină și diesel rămân atractive pentru piețele emergente, cum ar fi Orientul Mijlociu și America de Sud, unde implementarea propulsiei electrice va fi întârziată din cauza veniturilor scăzute ale populației, iar vânzările de mașini cu motoare termice vor continua pentru multe decenii. „Indiferent de progresul mașinilor electrice, considerăm că tehnologiile de ardere vor fi necesare pentru cel puțin 15-20 de ani. În 2035, cel puțin 50% din mașinile nou înmatriculate la nivel mondial vor avea un motor cu ardere”, a concluzionat Giannini.
Matias Giannini a venit la Horse Powertrain de la Vitesco, o subsidiară Continental specializată în motoare și transmisii, unde a fost vicepreședinte pentru vânzări. Renault a separat activitățile de producție de motoare și transmisii încă din 2022, incluzând și fosta Uzină Mecanică Dacia, care produce aproape toate motoarele cu combustie pentru gama Dacia, inclusiv motoarele hibride.
În 2023, Renault și Geely au semnat un acord de asociere, iar pe 31 mai 2024, divizia Horse a Renault Group a fuzionat cu Aurobay, divizia de motoare a Geely, reunind 17 uzine, 19.000 de angajați, 5 centre de cercetare și dezvoltare și 9 clienți, generând venituri estimate la 15 miliarde de euro și o producție anuală de 5 milioane de motoare. Președintele companiei este Daniel Li, fiul fondatorului Geely, Li Shu Fu.
Comentează