Clienţii care au cumpărat maşini echipate cu motoare diesel de la Volkswagen AG după ce a izbucnit scandalul Dieselgate, în 2015, nu pot solicita despăgubiri de la producătorul auto, a stabilit joi cea mai înalta instanţă de drept comun din Germania, transmite DPA potrivit Agerpres.
În urma cercetărilor, Curtea Federală de Justiţie a ajuns la concluzia că producătorul auto şi-a schimbat comportamentul după 2015, iar consumatorii nu mai pot dovedi că au fost înşelaţi.
Reprezentanţii Volkswagen susţin că o astfel de decizie va influenţa cele aproximativ 10.000 cazuri nerezolvate împotriva companiei în Germania.
În luna februarie a acestui an, Volkswagen AG a ajuns la un acord cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori din Germania (VZBV) şi a acceptat să plătească 830 de milioane de euro pentru a evita un proces colectiv. Cei 830 milioane de euro vor fi împărţiţi între cei aproximativ 260.000 de şoferi care au dat VW în judecată. Suma exactă va depinde de model şi de anul de fabricaţie al maşinii.
În SUA, Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) a anunţat luni că persoanele care au cumpărat vehicule poluante Volkswagen au primit peste 9,8 miliarde de dolari pentru soluţionarea litigiilor.
Volkswagen AG s-a oferit să răscumpere sau să repare în SUA peste 550.000 de vehicule poluante, după ce în 2015 a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
În raportul final al FTC se arată că peste 86% din consumatori care au făcut plângere au ales să înapoieze maşina sau să încheie mai repede contractul de leasing, în loc să beneficieze de reparare.
În SUA, Volkswagen a plătit consumatorilor peste 9,5 miliarde de dolari în timp ce firma Robert Bosch, furnizorul de motoare diesel, a plătit peste 300 milioane de dolari. Sunt vizate în principal 475.000 de vehicule echipate cu motoare diesel de doi litri.
Americanii care au cumpărat vehicule poluante au primit de la Volkswagen compensaţii între 5.100 şi 10.000 de dolari, pe lângă valoarea estimată a vehiculului.
Până acum, Volkswagen a plătit peste 30 de miliarde de euro (33,3 de miliarde de dolari) pentru amenzi, penalităţi, costurile răscumpărărilor de vehicule şi alte litigii.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau a pagubelor produse motorului.
Cei care au cumpărat maşini Volkswagen după 2015 nu pot solicita despăgubiri, a decis cea mai înaltă instanță germană
Explorează subiectul
Articole Similare

275
Se angajază SUA într-un nou Vietnam? - Trump a sugerat că a luat o decizie privind operațiunile militare din Venezuela
275

219
România, printre principalii furnizori de medici pentru Franța: Unul din cinci medici din Franța provine din România, Algeria, Tunisia sau Maroc
219

1.010
Noi tensiuni în Orientul Mijlociu - Militari israelieni au deschis focul asupra trupelor ONU în sudul Libanului/ Explicațiile IDF
1.010

66
La peste opt decenii, Moscova încă se agață de Al Doilea Război Mondial: Rusia nu va permite niciodată ca rolul URSS în victoria asupra nazismului să fie pus la îndoială
66

1.936
VIDEO-FOTO Fenomenul periculos care câștigă teren în rândul turiștilor medicali – recurg la o intervenție riscanntă și dureroasă
1.936

1.614
VIDEO Cu cel mai puternic grup naval al SUA ”la ușă”, Nicolas Maduro îl invocă pe John Lennon: Faceți totul pentru pace
1.614

53
Dosarul nuclear - Iranul acuză SUA că nu sunt pregătite pentru negocieri ”egale şi corecte”
53

1.399
Aleksandar Vucic promite soluții la criza momentului din Serbia: "Oricare ar fi costul, vom găsi banii"
1.399

47
VIDEO Un vulcan de pe insula Kyushu a erupt de mai multe ori - Traficul aerian a fost afectat
47

1.685
Bătălia pentru Pokrovsk - Care sunt mizele pentru Ucraina și Rusia
1.685

144
Premierul bavarez Markus Soder, despre membrii AfD: 'Oamenii ăştia sunt sicofanţi, sunt bufonii curţii lui Putin, sunt servitorii Kremlinului'
144

2.057
Cum vrea Germania să scape de dependența de China? Friedrich Merz schimbă regulile jocului: 'Niciun component chinezesc în rețeaua 6G'
2.057

104
Turcia spune că poate găzduiască singură COP31, dacă nu ajunge la un compromis cu Australia
104


















Comentează