Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a recuperat pentru consumatori suma de 290.000 de euro, în primele nouă luni ale acestui an, notează Agerpres.
"În această perioadă, ECC Romania a instrumentat circa 4.900 de solicitări sosite de la consumatori români şi peste 200 de solicitări de la consumatori din alte state-membre ale Uniunii Europene (UE), inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor", se menţionează într-un comunicat de presă al structurii din România, transmis vineri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, reclamaţiile primite au cuprins cinci domenii principale, după cum urmează: transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto) - pondere de 28,2%, îmbrăcăminte şi încălţăminte (19,1%), diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii) - pondere de 14,8%, mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) - 13,5%, şi hoteluri şi restaurante (10,2%).
Ponderea solicitărilor s-a schimbat, faţă de primele şase luni ale acestui an, în importantă măsură înregistrându-se, prima dată după încheierea perioadei pandemice, o scădere semnificativă a numărului de reclamaţii legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor).
În schimb, a crescut numărul solicitărilor legate de achiziţia de diverse produse şi servicii, în mod deosebit cele pentru îmbrăcăminte, încălţăminte, precum şi cele pentru hoteluri şi restaurante, dat fiind că al treilea trimestru al anului este unul dedicat vacanţelor.
Datele citate relevă, totodată, o scădere a ponderii reclamaţiilor din domeniul servicii financiare, obiecte de uz personal şi produse de îngrijire.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), care include 29 de centre din toate cele 27 de state-membre ale UE, plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.































Comentează