Coaliţia de guvernare discută despre introducerea unei taxe de solidaritate aplicate companiilor mari, idee lansată de liderul UDMR, Kelemen Hunor. Adrian Codîrlaşu, vicepreşedintele CFA România, crede că această taxă suplimentară aplicată companiilor mari va avea un impact asupra preţurilor, scrie Mediafax.
„Se propune o taxă pe cifra de afaceri a companiilor, de facto ar fi o majorare de TVA pentru acele companii şi ştim cu toţii că o taxă pusă în sectorul privat intră în costul de producţie a bunurilor, deci se transferă în preţ. Impactul unei taxe pe cifra de afaceri asupra profitabilităţii este extrem de mare. Pentru că din cifra de afaceri cred că se scad cheltuieli şi unele companii chiar pot rămâne pe pierdere. Chiar dacă sunt pe pierdere, companiile vor trebui să plătească acea taxă. Întotdeauna o taxă se duce în preţuri, prin urmare ar avea ca impact practic creşterea preţurilor pentru acele produse”, a declarat Adrian Codîrlaşu în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Codîrlașu spune că respectiva taxă s-ar aplica companiilor din telecom, energie, cele din retail, adică supermarketurile. „Aici putem vedea creşteri de preţuri din cauza acestei taxe, în caz că va fi adoptată. Cu cât lanţul de producţie este mai lung, fiecare companie va adăuga astfel încât preţul final nu va fi doar în creştere cu 1%, ci poate cu mai mult.“
Comentează