Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Christian Tour va contesta amenda de 90.000 de lei dată de ANPC

stiri.tvr.ro
ANPC

Reprezentanţii Christian Tour vor contesta amenda, în valoare de 90.000 de lei, dată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi precizează că au aflat din presă despre sancţiunile primite.

Într-un comunicat remis vineri AGERPRES, reprezentanţii tur-operatorului susţin că au aflat din spaţiul public despre sancţiunile aplicate de ANPC, în condiţiile în care autoritatea nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate, dar şi că vor demonta "punct cu punct" toate acuzaţiile care li se aduc.

Astfel, în ceea ce priveşte priveşte cele două puncte de lucru cu sediu expirat, după cum au transmis comisarii ANPC, în urma verificării sediilor tur-operatorului, Christian Tour transmite că autorizaţia acestora era în curs de prelungire. "Conform legislaţiei, noi avem obligaţia de a face o notificare de prelungire a autorizaţiei, urmată de reînnoirea automată - o procedură administrativă care, ca multe altele în România, nu face decât să complice activitatea mediului privat. Dar această situaţie nu a afectat şi nici nu afectează activitatea sediilor ori pe turiştii care ne intră în agenţii. Noi nu fugim nicăieri cu banii turiştilor. Suntem cel mai mare tur-operator român, cu capital 100% autohton. De asemenea, suntem una dintre cele mai longevive agenţii - anul acesta împlinim 25 de ani de activitate şi am crescut datorită turiştilor noştri, a căror satisfacţie reală reprezintă prioritatea zero pentru noi", afirmă Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour, într-un comunicat remis AGERPRES.

Reprezentantul Christian Tour le cere autorităţilor ca, înainte de a aplica sancţiuni, să deruleze campanii de informare în rândul operatorilor economici, şi susţine că în România nu există conceptul de prevenţie şi nici de informare. Solicitarea vine în contextul în care există o confuzie privind politica de afişare a preţurilor în euro, care se regăseşte pe lista abaterilor menţionate de ANPC.

"Noi ştim că agenţia de turism are dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR. Şi aşa ni se pare şi corect: suntem ţară membră a Uniunii Europene, vorbim de ani buni despre aderarea la zona euro, iar preţurile sunt afişate în euro la tot pasul, atât online, cât şi în magazine fizice. De ce, de exemplu, abonamentele la telefoane mobile pot fi în euro, iar pachetele turistice, nu?", arată Cristian Pandel.

De asemenea, comisarii Autorităţii au sancţionat şi lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii, în condiţiile în care se fac eforturi, inclusiv financiare, pentru automatizarea proceselor şi eliminarea obiceiului de a imprima inutil documente.

Comisarii ANPC mai susţin că au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului şi menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim. "Este încă o dovadă că statul nu înţelege cum funcţionează această industrie. În primul rând, sintagma nu e o invenţie a Christian Tour; este o expresie utilizată pe scară largă de companii în marketing, nu o practică înşelătoare, aşa cum s-ar sugera. Cât priveşte faptul că nu este precizat un preţ maxim, asta arată din nou o profundă necunoaştere a domeniului: un pachet turistic poate fi personalizat, iar turistul poate cere, de exemplu, să zboare cu un avion privat în Maldive, unde să închirieze o insulă întreagă. În turism, nu există un maxim, există cât doreşte turistul să plătească pentru vacanţa lui", mai arată CEO-ul Christian Tour.

Potrivit sursei citate, anual peste 400.000 de turişti români aleg să îşi achiziţioneze vacanţele prin Christian Tour, iar numărul plângerilor se situează statistic la un procent extrem de mic de sub 0,96 la mie.

Potrivit unui comunicat al ANPC, transmis joi AGERPRES, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu, la 7 agenţii de turism aparţinând tur-operatorului, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite pe această temă.

În urma controalelor realizate, comisarii au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, 3 avertismente, precum şi 7 propuneri de încetare a practicilor incorecte.

Neregulile constatate de echipele de control au fost: indicarea unor reduceri de preţuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului; menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim; indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse; afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România; lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii; existenţa a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.