Proiectul de extracţie a gazelor din Marea Neagră are o întârziere de patru ani, iar autorităţile române ar trebui să modifice legislaţia, astfel încât să nu se întâmple la fel şi cu alte proiecte, a afirmat, luni Christina Verchere, CEO al OMV Petrom, conform agerpres.
Ea a participat la a treia ediţie a Atlantic - Black Sea Security Forum, organizat de Institutul Aspen România, în parteneriat cu biroul din Bucureşti al German Marshall Fund of the US.
"Sunt relativ nou venită în România şi este un loc fantastic pe care să îl numeşti "acasă". Cred că aspectul-cheie pentru mine este cum transformăm toate ideile pe care le avem în realitate, pentru că vorbim de foarte multe idei, dar cum le transformăm în realitate?", s-a întrebat şefa OMV Petrom.
Verchere a indicat fondurile europene ca fiind o oportunitate uriaşă pentru România, însă pentru a le atrage trebuie modificată legislaţia.
"Tranziţia energetică vine, drumul a fost stabilit. Acum trebuie să vedem cum vom putea face ca aceasta să devină realitate. Cu tot contextul local şi regional. Fondurile europene sunt una dintre componente, legislaţia este cealaltă. Folosesc aici un exemplu: dezvoltarea Mării Negre pentru noi are o întârziere de patru ani, în aşteptarea legislaţiei. Aceasta este mutarea pe care o aşteptăm, schimbarea. Să nu se întâmple acelaşi lucru cu alte proiecte care vor veni. Pentru a putea accesa fondurile, puneţi legislaţia în vigoare şi transformaţi-le în proiecte adevărate", a îndemnat Verchere.
Ea a amintit că OMV Petrom are nevoie de modificarea Legii offshore pentru a merge mai departe cu proiectele din Marea Neagră, iar 2021 este un an crucial din acest punct de vedere.
"Avem nevoie de acest gaz pentru România, ca parte a procesului de tranziţie energetică, pentru securitatea energetică şi pentru prosperitatea economică a României. Suntem în urmă şi asta trebuie să schimbăm pentru România şi cetăţenii români", a adăugat reprezentanta companiei energetice.
Christina Verchere, CEO OMV Petrom: Proiectul de extracţie a gazelor din Marea Neagră are o întârziere de patru ani
Articole Similare

1
Volkswagen vrea să aducă tehnologia Rivian și pe mașinile pe benzină și motorină
1

470
România, campioana inflației în UE – BNR ține dobânda pe loc, economia stagnează: 'Acest lucru ar trebui să le dea suficiente motive de îngrijorare politicienilor' (analiză)
470

25
Google, investigat de Comisia Europeană pentru retrogradarea site-urilor media / Cum funcționează politica „site reputation abuse”
25

2.159
Cumpără americanii Lukoil? Mișcarea care poate schimba piața carburanților din România
2.159

901
România riscă să rămână în urmă: Țara noastră nu își mai permite să piardă creiere valoroase
901

1.596
Este pesimismul economic întreținut artificial? Noile datele artă că industria românească atinge cel mai bun ritm din ultimul an
1.596

167
Surse oficiale americane dezvăluie cum au fost negocierile comerciale dintre SUA și Elveția, purtate joi la Washington
167

640
Salariile din România rămân printre cele mai mici din Uniunea Europeană: Românii câștigă de patru ori mai puțin decât angajații din Luxemburg
640

2.585
Apune era comenzilor ieftine din China: Gata cu plafonul de 150 €, toate pachetele din afara UE vor fi taxate
2.585

67
Liderii aviației și turismului, față în față la Cluj: Corina Martin cere reconectarea aeroporturilor din România și reluarea zborului Cluj–Constanța
67

46
Circulația trenurilor cu locomotive electrice a fost reluată între staţiile Mircea Vodă şi Feteşti
46

24
VIDEO FOTO Vâlcea investește în energie verde: Panouri fotovoltaice pe 16 clădiri publice, printr-un proiect de 1,1 milioane de euro
24

14
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creștere şedinţa de joi
14


















Comentează