Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cifra de afaceri a Renault Group a scăzut cu 13,4%, în contextul în care vânzările mondiale scad cu 22,3 %

www.auto-kaufberatung.at
Renault

Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4 %, în contextul în care vânzările mondiale scad cu 22,3 % la 599.027 vehicule, a anunţat vineri grupul, conform news.ro

"Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4 % (-14 % la perimetrul constant al ratelor de schimb) în contextul în care vânzările mondiale scad cu 22,3 % la 599.027 vehicule. Renault Group îşi continuă politica comercială iniţiată în trimestrul al treilea din 2020 care conduce la creşterea părţii din vânzări realizate pe canalele cele mai rentabile şi la un efect pozitiv de aproape 3 puncte procentuale. Gama E-TECH reprezintă în trimestrul al treilea 31,3 % din vânzările de vehicule particulare ale mărcii Renault în Europa", arată raportul grupului.

Gama E-TECH reprezintă vânzările de vehicule 100% electrice, HEV şi hibride.

În trimestrul al treilea, Sandero a fost cel mai vândut vehicul din Europa iar Duster cel mai vândut SUV de pe piaţa europeană. Cele două modele figurează totodată pe podiumul celor mai vândute modele către persoanele fizice din Europa (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3).

Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa la sfârşitul lunii septembrie se situează la un nivel record în ultimii 15 ani şi reprezintă 2,8 luni de vânzări.

Renault Group estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a  unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În pofida vizibilităţii reduse asupra evoluţiei posibile în trimestrul patru, Renault Group anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de circa 500.000 vehicule.

"În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group îşi menţine estimarea privind atingerea unei marje operaţionale pe întregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru. Renault Group vizează totodată un free cash-flow operaţional al activităţii Automobile pozitiv (excluzând variaţia necesarului în fond de rulment).

Renault Group confirmă că este pe cale să îşi atingă obiectivul CAFE (Corporate Average Fuel Economy) pentru anul 2021.

"Acţiunile întreprinse pentru reducerea costurilor şi optimizarea valorizării producţiei noastre ne permit să confirmăm estimarea noastră pentru întregul an în pofida deteriorării aprovizionării cu componente în trimestrul al treilea şi a unei vizibilităţi reduse pentru ultimul trimestru", a declarat Clotilde Delbos, director financiar Renault Group.

Într-un context puternic perturbat de criza de componente şi de opriri ale producţiei, Renault Group a vândut 599.027 de vehicule în trimestrul al treilea 2021, cu 22,3% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020.

Vânzările Renault Group în Europa (care reprezintă 53% din vânzările sale globale) au scăzut cu 26,3 %. Vânzările pe celelalte pieţe au scăzut cu 17,3 %.

Scăderea cifrei de afaceri, limitată la -13,4%, confirmă impactul pozitiv al politicii comerciale, orientată spre o mai bună valorizare a vânzărilor.

Marca Renault a vândut 365.934 de vehicule, în scădere cu 24,4% faţă de nivelul realizat în trimestrul al treilea din 2020. Pe cele mai importante cinci pieţe din Europa (Franţa, Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie), marca înregistrează un progres pe canalele de vânzare cele mai rentabile: procentul de vânzări către persoanele particulare a crescut cu 6 puncte procentuale faţă de trimestrul al treilea din 2019,  perioadă anterioară crizei.

În Europa, vânzările de vehicule particulare E-TECH au crescut cu 29% şi reprezintă 31,3% din vânzările pe întregul trimestru, în special datorită succesului modelului Arkana, care marchează revenirea reuşită a mărcii Renault în segmentul C, cu peste 40.000 de comenzi în decurs de 9 luni, din care 56% în versiunea hibridă E-TECH.

Vânzările de vehicule utilitare au crescut cu 1,4%, pe o piaţă în scădere cu 11,2%, datorită performanţei modelelor Master şi Trafic.

Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reuşit totuşi o evoluţie mai bună decât cea a pieţei, datorită Noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a Noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în acelaşi interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3) .

Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30.000 de comenzi.

Dacia a prezentat recent modelul Jogger, noul său vehicul de familie polivalent cu 7 locuri, ale cărui comenzi vor fi deschise înainte de sfârşitul anului.

Marca Lada îşi păstrează poziţia de lider pe piaţa din Rusia în pofida scăderii cu 27,8% a vânzărilor. LADA Vesta şi LADA Granta rămân cele mai vândute modele pe această piaţă.

În trimestrul 3 din 2021, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8,987 miliarde de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent. Calculată la rate de schimb şi perimetru constant, cifra de afaceri ar fi înregistrat o scădere de 14%.

Cifra de afaceri a diviziei Automobile, exceptând AVTOVAZ s-a ridicat la 7,685 miliarde de euro, în scădere cu 14,1%.

Această scădere este rezultatul diminuării vânzărilor (-20 puncte), fapt explicabil la rândul său prin penuria de componente şi prin aplicarea unei politici comerciale stricte.

Variaţia ratelor de schimb a indus un efect pozitiv de 0,3 puncte ca urmare a evoluţiei favorabile a anumitor monede (Real-ul brazilian, Lira sterlină, Rubla rusească).

"Efectul indus de creşterea preţului de vânzare al modelelor, care reprezintă un aport de 2,9 puncte procentuale, reflectă continuarea politicii de privilegiere a valorii vânzărilor faţă de volume. Acest rezultat este totuşi marcat de o bază de comparaţie ridicată în trimestrul al treilea din 2020 şi de creşteri limitate de preţuri pe pieţele emergente în absenţa unui efect negativ al ratelor de schimb. Vânzările către parteneri au avut o contribuţie negativă de -1,2 puncte. Aceasta se explică în principal prin scăderea vânzării de motoare diesel către partenerii noştri, afectaţi la rândul lor de criza componentelor.

Efectul mixului de modele, de +1,6 puncte, reflectă succesul modelului Arkana, lansat la începutul anului şi buna performanţă a gamei de vehicule utilitare.

Scăderea mai puţin accentuată a vânzărilor pe pieţele din afara Europei au făcut ca indicatorul mix geografic să aibă un impact de -1,4 puncte.

Indicatorul "altele" reflectă o contribuţie pozitivă de 3,7 puncte.

Contribuţia AVTOVAZ la cifra de afaceri a Renault Group, în scădere cu -19%, se cifrează la 537 milioane de euro. La rată de schimb constantă, contribuţia AVTOVAZ ar fi scăzut cu -23,9%.

Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 6 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea 2021.

Activitatea de Finanţare a vânzărilor (RCI Bank & Services) a generat o cifră de afaceri de 759 milioane de euro în trimestrul al treilea, stabilă faţă de perioada similară a anului 2020.

La 30 septembrie 2021, stocurile totale (inclusiv cele din reţeaua de concesionari) reprezentau 340.000  vehicule, faţă de 470.000 la sfârşitul lunii septembrie 2020.

"În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group confirmă obiectivul de a atinge pe ansamblul anului 2021 o marjă operaţională comparabilă cu cea înregistrată în primul semestru. Renault Group vizează totodată un free cash-flow operaţional al activităţii Automobile pozitiv pe întregul an (fără a ţine cont de variaţia necesarului de fonduri de rulment)", anunţă grupul.

Având  o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine şi Mobilize. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.