Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cinci membri ai CNA, între care Laura Georgescu, în comisia ce va desemna măsurătorul audienţelor TV

CNA
Aceştia sunt: Laura Georgescu, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda , Florin Gabrea şi Răsvan Popescu. Laura Georgescu a precizat că a considerat "ca nefiind eligibili" pentru a face parte din comisie patru membri ai CNA - Radu Călin Cristea, Narcisa Iorga, Christian Mititelu şi Cristina Trepcea -, care îşi vor termina mandatul de membri ai Consiliului la sfârşitul anului 2014, înainte de finalizarea procedurii de desemnare a companiei care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019. Totodată, Laura Georgescu a spus că doi membri ai CNA au declinat "din motive întemeiate" oferta de a participa în comisia care va desemna măsurătorul audienţelor TV. Cei doi membri sunt Valentin Jucan şi Lorand Turos. Compania care va măsura audienţele TV în perioada 2016 - 2019 va fi desemnată prin licitaţie, de o comisie paritară, în conformitate cu articolul 45, alineatul 2 din Legea audiovizualului. Comisia va fi formată din 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor, 5 reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate şi 5 reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului. Licitaţiile pentru desemnarea companiilor care măsoară audienţele TV sunt organizate din patru în patru ani. Potrivit Laurei Georgescu, vineri va avea loc o primă întâlnire a comisiei paritare pentru a discuta calendarul licitaţiei pentru desemnarea companiei care va măsura audienţele TV începând din 2016. Lucia Antal, preşedintele Asociaţiei Române de Măsurare a Audienţelor (ARMA), a anunţat, într-o conferinţă din 2 aprilie, că procedura de licitaţie pentru selecţia furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, în perioada 2016 - 2019, va demara în luna aprilie. Tot atunci, Iosif Kălăuz, care reprezintă Kanal D în Comitetul Tehnic al ARMA, a declarat, pentru MEDIAFAX, că următorul furnizor unic al SNMATV va asigura măsurarea audienţelor TV începând cu 1 ianuarie 2016, timp de patru ani. "Până la finalul anului, noi sperăm să avem caietul de licitaţii, inclusiv ofertele trimise către noi, către ARMA. Către finalul anului, cred că deja vom avea o decizie care va fi comunicată la începutul anului următor. La începutul anului următor, după decizia afişată către piaţă, se iau măsurile pentru implementare. Adică, noul furnizor, începând din vara lui 2015, va începe să implementeze sistemele de măsurare, peoplemeterele", a spus Iosif Kălăuz. El a precizat că sistemul va deveni activ la 1 ianuarie 2016. Compania Kantar Media Audiences asigură măsurarea audienţelor TV începând de la 1 ianuarie 2012 şi până 31 decembrie 2015. Anterior, în perioada 2008 - 2012, audienţa TV a fost măsurată de GfK România. Decizia desemnării companiei Kantar Media Audiences drept furnizor al audienţelor TV între 2012 şi 2015 a fost luată de o comisie paritară, din care au făcut parte cinci reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (Răsvan Popescu, Attila Szasz, Cristina Trepcea, Grigore Zanc şi Gelu Trandafir), cinci reprezentanţi ai staţiilor TV (Pro TV, Antena 1, Prima TV, Televiziunea Publică şi Realitatea TV) şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate/ media (BV McCann Erickson, Zenith Media, MediaCom, DBV Media House şi Media Direction). La lucrările comisiei au participat, cu statut de observator, şi cinci reprezentanţi ai clienţilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote şi Ursus Breweries). Decizia luată de comisia paritară a venit ca urmare a unui proces de licitaţie care s-a întins pe o perioadă de şase luni (mai 2010 - ianuarie 2011) şi prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexă a ofertelor primite de la companiile participante la licitaţie, respectiv Kantar Media Audiences, GfK România, Nielsen şi Mediaresearch. Sursa: Mediafax.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.