Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

City Insurance renunță la ofertele speciale pentru șoferi. Decizia impusă de noul administrator naște controverse

City Insurance
city insurance

City Insurance, liderul pieței de asigurări aflat într-o situație dificilă din care doar anunțatul său cumpărător o poate salva, nu va mai putea vinde, la prețuri preferențiale, asigurări RCA pentru transportatorii din anumite asociații de profil, anunță economica.net.

Deși era mai puțin știut public, compania cerea un tarif fix de 5.900 de lei, mult sub nivelul competitorilor, pentru asigurarea camioanelor de peste 16 tone care aparțineau membrilor UNTRR și FORT, două dintre asociațiile transportatorilor. COTAR, cea mai vocală dintre asociațiile de profil, salută renuțarea la aceste facilități, în timp ce FORT, una dintre asociațiile direct afectate, transmite că este vorba despre " încă o lovitură dură aplicată firmelor de transport". Industria transporturilor este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu peste 250.000 de oameni doar în zona de șoferi. Decizia a fost luată de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), administratorul numit de ASF a cărui principală sarcină este să se asigure că City Insurance, rămasă mult în urmă cu plățile, își va respecta obligațiile asumate prin vânzarea polițelor.

Deși este un fapt mai puțin cunoscut public, City Insurance a avut, încă din 2018, un protocol cu două dintre cele mai mari asociații ale transportatorilor din România prin care membri acestora își puteau achiziționa RCA la un preț preferențial. Inițial a fost vorba de 4.000 de lei per cap tractor, pentru ca ulterior prețul să crească la 5.000 de lei și apoi la 5.900 de lei. Pe lângă prețul mult sub concurență (ps: conform datelor consultate de noi a doua ofertă venea abia undeva la 10.000 de lei), oferta City aducea și avantajul că presupunea un tarif „flat”, adică același preț indiferent de grupa de bonus sau malus în care era înscris vehiculul.

În condițiile în care în cazul camioanelor frecvența daunei sare de 20%, adică două din zece camioane asigurate fac un accident într-un an, acesta era un avantaj important. Pe de altă parte, avantajul oferit de firmă presupunea un discount major față de prețul care ar fi rezultat din calculul actuarial clasic ceea ce înseamnă asumarea unor riscuri substanțial mai mari decât celelalte companii, deci și creșterea riscului de neplată în caz de daună.

Probabil așa a gândit și Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), instituția care gestionează City Insurance după ce compania a fost supusă unor sancțiuni dure ale ASF, atunci când a decis să suspende oferta specială, începând cu ora 09:00 a zilei de marțí, 29 iunie. FGA este instituția desemnată de ASF să pună ordine la City Insurance și să se asigure că societatea își permite să își achite obligațiile de plată, cu care este rămasă mult în urmă. În varianta în care FGA nu reușește, cu sau fără ajutorul anunțatului cumpărător al City, drumul societății va fi către faliment.

Precizăm că, potrivit datelor consultate de Economica.net, după suspendarea ofertei speciale, prețurile au urcat cu 10-15%, undeva către 6200-6500 de lei, în cazul camioanelor cu un bonus mediu. Potrivit informațiilor transmise, însă, de către Augustin Hagiu, președintele FORT, în cazul camioanelor cu B0 (fără bonus, fără malus), prețul ar fi urcat la 8.000 de lei, adică în creștere cu 40%. Ofertele consultate de Economica.net nu arată însă aceeași creștere.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.