„Există un angajament mai vechi al Guvernului, prin care să se uniformizeze modul de impunere a imobilelor care sunt utilizate în scopuri economice, iar acest aspect nu a fost implementat până în prezent, aceasta este explicația pentru introducerea acestui impozit. I
Despre creșterea anuală a impozitelor cu până la 50%, anual, analistul a spus că sunt destule autorități locale care nu au bani suficienți pentru a-și acoperi cheltuielile.
„Pentru a nu mai cere bani de la bugetul de stat li se impune să majoreze aceste impozite locale”, a subliniat Emilian Duca.
„Ceea ce nu înțeleg este reducerea de impozit pentru mașinile de capacitate mare, cele luxoase, aici nu înțeleg care ar fi legătura dintre ideologia de stânga a Guvernului și reducerea acestor impozite”, a menționat el.
Emilian Duca a adus în discuție și transparența în domeniul impozitelor locale, care, în opinia lui, nu este „chiar foarte mare”. Acesta a adăugat că impozitele „nu pot fi majorate la nesfârșit”.
„Până la urmă, este vorba de impozite pe care le suportă votanții primarilor care le-ar introduce”, a conchis analistul economic.
Citeste si: Premierul a dispus retragerea proiectului privind majorările de taxe și impozite
****
Ce se modifica:
Cresc impozitele pentru maşinile cu motoare mici
- până la 1.600 cmc
acum:8 lei/200 cmc
în viitor: 20 lei/200 cmc
- 1.601 cmc – 2.000 cmc
acum: 18 lei/200 cmc
în viitor: 30 lei/200 cmc
- 2.001 cm cubi – 2.600 cmc
acum: 72 lei/200 cmc
în viitor: 60 lei/200 cmc
Citește si: Băsescu a avut dreptate! Ponta crește impozitul pe clădiri și mașini
Impozite mai mari pentru clădirile nerezidenţiale
- clădiri care au raport de evaluare
acum: 0,1% din valoare
în viitor: 0,25% – 1,5% din valoare
- clădiri fără raport de evaluare
acum: 0,1% din valoare
în viitor: 2% din valoare
Comentează