Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Claudiu Barbu și Marius Lupu de la Transcarpatic Rally Team formează singurul echipaj auto românesc prezent la Dakar Rally 2021

Motorsport.com
Dakar

Claudiu Barbu și Marius Lupu de la Transcarpatic Rally Team formează singurul echipaj auto românesc prezent la Dakar Rally 2021, în deșertul Arabiei Saudite. Cei doi români au întâmpinat dificultăți serioase în primele patru etape ale cursei și de fiecare dată au încheiat cursa după lăsarea nopții, potrivit Mediafax.

Echipajul format din Claudiu Barbu și Marius Lupu de la Transcarpatic Rally Team se află pe locul 52 la categoria Lightweight Vehicles (vehicule ușoare) și pe locul 34 la clasa SSV (Syde by Syde Vehicles), în clasamentul general după patru etape.

Claudiu Barbu a rezumat cea de a patra etapă: „A fost cea mai lungă dintre cele 12. Peste 800 de km, din care 337 km de probă specială. Am mers bine, până când s-a înserat. Ultimii 50 de km, i-am parcurs cu timp dublu față de ritmul din timpul zilei. Probleme tehnice majore nu am avut, cu excepția unor erori care ne dau bătăi de cap la cuplu, mai ales când suntem nevoiți să urcăm dunele. Oprim și resetăm”, a povestit Barbu.

Citește și: Lovitură pentru Realitatea PLUS, după atacul la CTP! ‘O zdreanță, o gioarsă’

Cei doi și-au făcut răgaz să povestească pe pagina de Facebook a echipei o parte din aventurile prin care au trecut și care scot în evidență caracterul de fair play al competiției, dar și dificultățile inimaginabile și pericolele cu care se confruntă concurenții.

„Numărul mare de concurenți (sute), face ca startul să fie foarte aglomerat și dezavantajos pentru cei care au avut probleme în ziua precedentă, ceea ce generează o serie de consecințe negative care se autoamplifică” a detaliat Claudiu Barbu.

Pilotul a povestit prin ce dificultăți a trecut.

Citește și: Ciprian Ciucu sare la gâtul lui Nicușor Dan: ‘Aștept să facă odată o întâlnire cu primarii de sector, că tot întârzie’

„Start la oră târzie (ieri, la 13:20), din 30 în 30 de secunde (ceea ce generează foarte mult praf); o mare parte din traseu ești obligat să-l faci pe întuneric, ceea ce generează creșterea substanțiala a timpului parcurs, implicit scăderea timpilor de odihnă. A doua zi, o iei de la capăt în aceleași condiții pentru că nu prea ai avut ce să mai recuperezi în ziua precedentă”, a povestit pilotul român, care a mai explicat și cât de dificilă este navigarea.

„Lanțuri de dune pe care ziua le-am fi străbătut în mod normal în 5 – 10 minute, nu le poți face decât în cel puțin 40 – 50 de minute. Și asta doar dacă nu nimerești în vreo căldare, cum am nimerit în cea de a doua etapă, de ziceai că este craterul Arizona. Și ca să ne asigurăm că nu se va mai repeta povestea cu cerculețele, Marius s-a apucat de ultramaraton. Aleargă prin dune, până când se transformă într-un punct foarte mic, indiferent că o ia în jos sau în sus. Îi dă de gol poziția doar lumina stroboscopică a frontalei. Acel punct îl iau ca azimut, aștept să se stabilezeze, și dă-i”, a precizat pilotul român.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.