Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Școala online, o catastrofă pentru copiii cu dizabilități

sursa foto: Evenimentul Regional al Moldovei
scoala online

Şcolile pentru copiii cu nevoi speciale sunt închise şi elevii riscă să piardă tot ce au învăţat în ani de zile de pregătire. Specialiștii spun că acești copii au nevoie de interacțiune fizică cu profesorii, relatează mediafax.

Predarea online nu este eficientă în toate cazurile, mai ales când este vorba de copii cu nevoi speciale. Asta pentru că evoluţia lor depinde de interacţiunea fizică profesor-elev, iar terapia online face ca aceştia să piardă tot ceea ce au învăţat până acum.

„Sunt copii cu nevoie speciale, cu autism mulţi dintre ei, cu sindrom Down , epilepsie, cu tetrapareză spastică. Pentru copilul cu dizabilităţi, această întrerupere a vieţii şcolare şi a rutinei zilnice este o catastrofă pentru că el regresează”, a declarat Adela Hanafi, președintele asociației CONIL.

Potrivit acesteia, starea unor copii chiar s-a agravat. „Am chiar semnale de la unii părinţi că unora dintre copii chiar le-au revenit stereotipiile pe care le aveau”, a mai spus Hanafi.

Părinţii, de cele mai multe ori, nu au pregătirea sau timpul necesar pentru a înlocui profesorul.

„Aceşti copii au nevoie şi de terapiile unu la unu. Noi avem psiholog, logoped, terapeut, kinetoterapeut. Noi lucrăm într-o echipă complexă de oameni. Aceste terapii cu greu se pot desfăşura online, foarte, foarte greu”, a precizat Adela Hanafi.

În România trăiesc aproape 70.000 de copii cu dizabilităţi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.