Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Coaliția PNL - USR merge strună la TAROM

bizmagazin.ro
pnl usr plus

Chiar dacă au trecut mai bine de două săptămâni de când USR-ul a ieșit de la guvernarea pe care o susținea, alături de PNL și UDMR, și deși miniștrii și secretarii de stat au eliberat birourile pe care le ocupau în diferite ministere, iată că mulți USR-iști au uitat să-și de-a demisia din diverse Consilii de Administrație sau din alte poziții pe care le ocupă.

Conform site-ului TAROM, la ora actuală Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene este format din:

- George Rotaru - Presedinte - mandatat din data de 20.03.2021

- Felix - Lucreţiu Pătrăşcanu - mandatat din data de 10.09.2021

- Cristian Secoşan - mandatat din data de 17.03.2021

- Florin Voicu - mandatat din data de 20.07.2021

- Costin Țîra-Rădulescu - mandatat din data de 20.07.2021

- Alexandru Moglan - mandatat din data de 20.07.2021

- Cătălin Bunea - mandatat din data de 17.07.2021.

Bun, dar cine sunt aceste persoane și ce fac ei ca să câștige 12.500 lei / lună? Haideți să descoperim:

- George Rotaru, președintele CA-ului TAROM încă de la începutul lui 2019, a fost numit de Răzvan Cuc, fostul ministru PSD al Transporturilor și este deținătorul funcției de președinte al Aeroclubului României. Dintre toți membri CA-ului TAROM este cel mai “în temă” cu managementul aviației, fiind de altfel, singura persoană din Consiliul de Administrație care are legătură cu acest domeniu.

- Felix - Lucreţiu Pătrăşcanu, numit în CA-ul TAROM în ultimele zile de mandat ale lui Cătălin Drulă, este cofondatorul FAN Curier. Vocile avizate din Ministerul Transporturilor spun că numirea acestuia la TAROM nu este deloc întâmplătoare, miza fiind aceea ca FAN Curier să-și reducă din numeroasa flotă auto și să transporte, prin intermediul TAROM, sutele de pachete în diferite orașe mari ale țării dotate cu aeroport. Toată această afacere va fi păguboasă pentru compania națională de transport aerian, și asta pentru că FAN Curier nu va plăti la prețul pieței transportul coletelor cu aeronavele TAROM, ci cele două entități (FAN Curier și TAROM) vor semna un acord de colaborare comun.

- Cristian Secoşan, CEO Siemens România şi R. Moldova. Considerat un apropiat al fostului ministru Cătălin Drulă, inginerul mecanic Secoșan a deținut anterior funcția de director al diviziei de Gaze şi Energie a OMV Petrom. Chiar dacă nu are legătură cu aviația civilă, Secoșan s-a remarcat prin rezultate slabe la OMV Petrom, mandatul acestuia nemaifiind prelungit și anunțul plecării lui nefiind făcut public de OMV Petrom. Plecarea lui Cristian Secoşan din fruntea OMV Petrom este legată de performanțele slabe ale diviziei pe care a condus-o, performanțe care ar fi dus la scăderea de 56% a profitului raportat de OMV Petrom.

În 2010, presa scria despre un tun dat sub oblăduirea lui Adriean Videanu, atunci când Transelectrica a acordat un contract de circa 18 milioane de euro companiei Siemens, prin încredințarea directă a unui contract, fără niciun fel de licitație publică. Astfel, banii statului ajutau la vremea respectivă pe Siemens, care gâfâia tot mai puternic în România de la preluarea managementului de către, ați ghicit, Cristian Secoşan. În fapt, pe data de 7 aprilie 2010, Transelectrica a acordat consorțiului format din Siemens Österreich&Siemenes SRL un contract de 18,1 milioane euro (74,5 milioane lei) pentru racordarea la sistemul energetic național a termocentralei pe care OMV Petrom o construia la Brazi, județul Prahova. Transelectrica a acordat contractul prin negociere fără anunț de participare, consorțiul Siemens fiind singurul ofertant.

Însă, contractul dintre Transelectrica și Siemens pare o afacere “de familie”. De ce? Directorul Transelectrica, Adrian Băicuşi, numit în această funcție de Adriean Videanu, nu este altul decât fostul director de la Siemens din perioada 2004-2008. Baicusi a fost numit la conducerea Transelectrica în luna ianuarie 2009. Datele arată că Adrian Băicuşi, director general al Transelectrica, a avut în ultimul an de mandat la conducerea operațiunilor Siemens în România venituri din salarii de 904.328 lei (246.000 de euro), potrivit declarației sale de avere. Astfel, Băicuşi a trecut de la 20.500 de euro pe lună în fruntea Siemens la un salariu brut lunar de 6.691 lei (1.600 de euro), nivelul de salariu de atunci al unui secretar de stat, odată cu preluarea conducerii Transelectrica. Despre Cristian Secoşan se știe că el a fost numit la conducerea Siemens SRL în iulie 2009, la șase luni după plecarea lui Băicuşi. Ai spune că Băicuşi şi Secoşan nu s-au cunoscut, numai că între anii 2005 şi 2007 Secoşan a condus divizia Power Generation – Power Transmission and Distribution din cadrul companiei Siemens. Iar la acea vreme șeful lui, adică director la Siemens, era Adrian Băicuşi, care a ajuns şef la Transelectrica. Concluzie: doi oameni care au lucrat amândoi la firma Siemens în aceeași perioadă de timp. Apoi drumurile lor s-au despărțit pentru o vreme. Când s-au reîntâlnit, de bucurie, au făcut o afacere de 18,1 milioane de euro pe banii Transelectrica, adică ai statului.

Secoșan a făcut afaceri cu Cătălin Nichifor, actualul director financiar TAROM!

Cătălin Mihai Nichifor este cel care ocupă, de câteva luni, funcția de director financiar TAROM, însă nu numai cu susținerea USR, ci și cu cea a lui Cristian Secoșan. Afacerea directorului financiar TAROM este firma SC NichiforConsulting SRL, companie de consultanță de management și financiară, cu specializare în restructurări și îmbunătățirea performanței companiilor.

Consultant principal in diverse proiecte de change management și restructurare de procese de management pentru companii mari din domeniul distribuției si transportului de energie electrica, cum ar fi EON Romania, CEZ Distribuție, Transelectrica, Adrem, dar și consultant principal în proiectul de implementare al guvernanței corporative și noii structurii de holding, pentru cel mai mare grup privat din Europa Centrală, din domeniul transportului feroviar, Cătălin Nichifor este străin de aviație dar nu este deloc străin de legăturile cu Transelectrica și Cristian Secoșan.

- Florin Voicu, auditor financiar UiPath. Un apropiat al lui Paul Bărăbaș, fostul consilier al ministrului USR Cătălin Drulă și cofondator al Asociației Pro Infrastructură, alături de același Cătălin Drulă. Conform CV-ului, Voicu se prezintă ca “…un profesionist care activeaza domeniul financiar, cu o de experienta de +13 ani acumulata atat in servicii de audit si consultanta cat si in managementul unor companii private”. Deși Florin Voicu nu are mulți ani de vârstă, puțin peste 30, acesta a lucrat în cadrul KPMG ca auditor pentru clienți din diferite industrii (farma, automotive, healthcare, telecom, agribusiness, FMCG etc). Nicio legătură, însă, cu aviația...

- Costin Țîra-Rădulescu, membru USR, fost secretar de stat în ministerul Transporturilor, acesta a uitat să demisioneze și din Consiliul de Administrație TAROM odată cu eliberarea din funcție. Țîra-Rădulescu a coordonat Direcția de Transport Feroviar din cadrul ministerului, dar și societățile și companiile de stat de transport pe șină, inclusiv a Metrorex. Interesant este faptul că aceste portofolii erau ”ograda” lui Ionel Scrioșteanu, actual secretar de stat în MT. Conform propriului CV, Țîra-Rădulescu a lucrat la băncile Raiffeisen și BRD, însă din 2018 este “propriul angajat”. Tot de atunci, fostul secretar de stat USR deține un business care se ocupă de fabricarea bijuteriilor și articolelor similare din metale și pietre prețioase.

- Alexandru Moglan, expert în cadrul Oracle, a deținut anterior poziții în domeniul panificației, la Vel Pitar și consultant senior în cadrul PwC România. Gurile rele spun că nu este întâmplătoare asocierea lui Moglan cu TAROM, PwC România acordând consultanță companiei aeriene Tarom S.A. și Ministerului Transporturilor, acționarul majoritar al acesteia, în toate etapele procesului de obținere a acordului Comisiei Europene - DG Competition pentru ajutorul de stat de salvare în valoare de 36,71 milioane euro.

- Cătălin Bunea, în vârstă de 29 ani, fost copilot la Ryan Air și la Royal Air Maroc. Un apropiat al lui Paul Bărăbaș, fostul consilier al ministrului USR Cătălin Drulă și cofondator al Asociației Pro Infrastructură, alături de același Cătălin Drulă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.