Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

#CODECScareer: Cum să reușești în project management

CODECS
CODECS

Se spune că managementul este o practică în care se întâlnesc arta, știința și meșteșugul. Atunci când vorbim de managementul de proiect, vorbim în primul și în primul rând de utilizarea optimă a tuturor resurselor disponibile pentru a livra produsul final care îndeplinește așteptările clienților, rămânând în limita bugetului alocat și a constrângerilor de timp. Nu-i așa că totul pare destul de clar, de ușor și de simplu? Doar pare! Pentru ca, în realitate, nu funcționează chiar asa! A gestiona cu succes un proiect de la început până la sfârșit poate fi un proces dificil care ridică multe provocări complexe și copleșitoare managerilor de proiect. Multe proiecte eșuează din cauza blocajelor care nu pot fi rezolvate la timp. De aceea, un manager de proiect cu adevărat bun este cel care poate executa cu succes planul de proiect pe măsură ce trece prin diferite etape până la livrarea produsului final. La fel ca in orice altă profesie, și managerii de proiect sau mai ales ei trebuie să fie dinamici și să se adapteze constant la cele mai noi practici de management pentru a rămâne stabili și concurențiali pe o piață din ce în ce mai exigentă în care există atât de mulți și diverși factori și provocări de luat în considerare.

Dacă ești manager de proiect, iată câteva practici și sfaturi ce se pot dovedi foarte utile pentru a te ajuta să gestionezi cap-coadă un proiect potrivit exact așa cum ai planificat să fie:

1. Condu prin propriul exemplu

A fi manager de proiect înseamnă că poți vorbi tot ce vrei, dar nu uita să fii și cel care își urmează propriile spuse. Dacă nu reușești să discuți, vei avea dificultăți în a-ți motiva echipa, deoarece fiecare persoană din echipă îți va analiza cu atenție acțiunile. Trebuie să conduci prin propriul exemplu și să demonstrezi abilități puternice de conducere pe tot parcursul călătoriei proiectului. Pe parcurs, vor exista provocări și oportunități. Cu toate acestea, atunci trebuie să îți menții echipa să lucreze ca o unitate colaborativă pentru a atinge un obiectiv organizațional comun.

2. Fii agil

Un manager de proiect bun ar trebui să rămână la curent cu evoluțiile tehnologice în schimbare pentru a îmbunătăți performanța și eficiența la locul de muncă. Metodologiile tradiționale de gestionare a proiectelor pot fi consumatoare de timp, extrem de birocratice și de rigide pentru mediul de afaceri flexibil de astăzi. De aceea, managementul de proiect Agile este o abordare iterativă care îți permite să faci ajustări pe măsură ce înaintezi în loc să fii nevoit să urmezi o cale lineară. Folosind această metodologie, poți răspunde rapid la problemele și schimbările din ce în ce mai mari care pot apărea pe parcursul unui proiect. În plus, abordarea agilă promovează o colaborare fuuncțională care asigură un progres efectiv al proiectului.

3. Spune nu micromanagementului

Managerii de proiect buni nu sunt cei care doresc să controleze cu orice preț și care nu pot ceda lipsei de control, ci adevărați lideri care perfecționează abilitățile și talentul membrilor echipei lor pentru a-i face să își realizeze adevăratul potențial. Așadar, după ce ai făcut planul și ai atribuit rolurile, este timpul să faci un pas înapoi și să lași echipa să facă propriile lucruri în timp ce monitorizezi din fundal progresul. Micromanagementul poate împiedica performanța echipei tale și, de asemenea, poate demotiva membrii acesteia. Nu fi prea analitic și investește timp suplimentar perfecționând detaliile. Concentrează-te pe realizarea etapelor și menține echilibrul corect între abilitățile hard și cele soft.

4. Practică un management de timp eficient

Utilizarea software-ului de management de proiect împreună cu cel de urmărire a timpului te poate ajuta să reduci pierderile de timp. Gestionarea inteligentă a timpului este una dintre cheile pentru gestionarea cu succes a proiectelor și, în acest caz, nu îți poți permite să apeși butonul greșit. Creează o listă de sarcini, acordă prioritate sarcinilor, adăugă și setează estimări și itemi de timp, definește corect și precis evaluările critice ale proiectului și fă evaluări la sfârșitul fiecărei faze. Acest lucru te va ajuta să identifici zonele în care timpul poate fi salvat și să vizualizezi într-un singur loc și dintr-o singură sursă toate datele de timp pe care le ai la dispoziție.

5. Afișează un sentiment de urgență

Nu-i așa că ar fi de-a dreptul fantastic să lucrezi fără nicio presiune pentru a respecta temutele deadline-uri și să lucrezi cu timp, bani și resurse nelimitate? Cu toate acestea, avem cu toții 24 de ore într-o săptămână de 7 zile pentru a ne desfășura activitatea în parametrii dați. Lucrăm într-un mediu cu ritm rapid, deci, ca lider de echipă este important să manifești un sentiment de urgență pentru a-i implusiona pe ceilalți să dea tot ce este mai bun. În același timp însă este necesar să păstrezi echilibrul în așa fel încât, chiar dacă crești ritmul, să nu faci presiuni inutile asupra echipei. Fă-o să înțeleagă importanța livrării la timp a lucrărilor și, dacă unii dintre membrii ei sunt rezilienți, alege să comunici cu ei pentru a discuta potențialele motive și soluții.

6. Comunică deschis

O comunicare bună este cheia unei colaborări eficace între managerul de proiect și echipa sa. În timp ce utilizarea diferitelor moduri de comunicare - chat instant, mesagerie, apeluri vocale, e-mailuri și videoconferințe - este crucială pentru a transmite la momentul potrivit mesajul de sus în jos, este de asemenea important să încurajezi și fluxul de comunicare de jos în sus. Este de preferat să aderi la o politică de comunicare deschisă în care toți membrii echipei tale să fie încurajați să își exprime preocupările și ideile. În calitate de manager de proiect, este important să fii un ascultător atent și răbdător pentru a înțelege prin ce trec membrii echipei tale pentru că acest lucru elimină jocurile de putere și de așteptare și reduce posibilitatea greșelilor, economisind astfel timp și bani prețioși.

Vrei mai mult pentru cariera ta?

Descoperă pe www.codecs.ro oferta noastră de cursuri și programe certificate, în format F2F sau online, in-house sau open.

Iar daca dorești informații suplimentare, un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro.

CODECS este compania cu cea mai bogată tradiție și expertiză în domeniul educației de business din România. Din 1993, livrăm programe de pregătire profesională și personală a adulților. Alături de partenerii noștri britanici și americani, am oferit și oferim programe de dezvoltare managerială și de leadership certificate pentru mai bine de 20 000 de cursanti din întreaga țară, profesioniști de top în domeniile lor de activitate din cele mai importante companii și instituții din România.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.