Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Comportul de consum se schimbă: Piaţa băuturilor răcoritoare carbogazoase, sub amenințarea sucurilor naturale

www.descoperalumea.ro
sucuri carbogazoase

Piaţa băuturilor răcoritoare carbogazoase stă sub ameninţarea sucurilor naturale şi a celor de tip craft. Fiecare român cumpără anual 190 de litri de băuturi cu bule - apă minerală, sucuri din fructe -, însă această piaţă este aşteptată să resimtă impactul schimbării comportului de consum, scrie Mediafax.

Mai exact, preocuparea tot mai mare a românilor pentru bunăstarea proprie face ca produ­că­torii de sucuri văzute a fi mai sănătoase să câştige teren în detrimentul celor carbogazoase.

„Piaţa băuturilor carbogazoase a avut de surmontat o se­rie de provocări în 2020. Consumatorii români au fost tot mai orientaţi către bunăstare şi tot mai preocupaţi de pro­pria sănătate, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19, astfel că s-au orientat către alimente şi băuturi considerate a fi mai bune pentru organism. Oamenii sunt mult mai atenţi la ce consumă“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Deşi este sub nivelul din Germa­nia sau Italia, con­sumul per ca­pi­ta din Româ­nia se carac­te­ri­zează printr-un nivel mare de bău­turi cu „bule“. Aproape ju­mă­tate din total era re­­prezentat de băuturile cu bule şi cele gata pre­parate aşa cum este cafeaua, iced-tea, dar şi ener­­gizantele şi bău­turile cu mai puţin de 25% suc din fructe. Această piaţă s-a situat până în 2018 inclusiv pe o pantă ascen­dentă, ba chiar unele segmente precum cel al energizantelor continuă să crească şi acum. Totuşi, în con­tex­tul pandemiei de COVID-19, consumatorii sunt mai atenţi la ce tipuri de sucuri beau.

ANM anunţă vreme neobişnuită în următoarele două săptămâni - Când vin frigul şi ninsorile

„Pe piaţa din România se remarcă un trend şi anume orien­­ta­rea românilor către produse lo­cale, mai exact către bău­­turi craft. Această tendinţă se reflectă în faptul că tot mai mulţi jucători lansează băuturi cu bule, dar pe gus­tul ro­mâ­nilor“, spun oficialii Euro­monitor. Din nou, aceste pro­­duse sunt considerate mai sănătoase.

Ziarul Financiar a identificat de-a lungul anilor mai mul­te afaceri mici care au lansat produse precum socată, bra­gă şi limonadă (cu sau fără bule). Toate aceste produse sunt marchetate ca fiind mai sănătoase decât cele realizate de marii jucători. Totuşi, piaţa băuturilor cu bule este în continuare do­mi­na­tă clar de giganţi precum Coca-Cola şi Pepsi. Spre exem­plu, Coca-Cola şi-a menţinut poziţia de lider în 2020, poziţie pe care o ocupă de mai mulţi ani şi pe care a putut să şi-o con­solideze în ani de zile de prezenţă.

„Compania a intrat pe piaţa locală imediat după căderea comunismului, într-o perioadă în care românii doreau bunuri de import sub brand străin“, potrivit Euromonitor.

Grupul şi-a adaptat însă de-a lungul anilor portofoliul conform noilor preferinţe de consum, oficialii Coca-Cola declarând în mai multe rânduri că preocuparea pentru sănătate face ca de multe ori consumatorii să caute băuturi cu un conţinut mai mic de zahăr.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.