Comunicarea 2.0, cartea lui Antonio Momoc, a fost lansată la dezbaterea 'Comunicare și politică în epoca digitală'

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 24-05-2024

Actualizat: 24-05-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Antonio Momoc, conferențiar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București, specialist în comunicare și media, a lansat ieri volumul Comunicarea 2.0. New media, particiapre și populism la editura Revistei Timpul. Cu un parcurs academic remarcabil, Momoc a fost decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării între 2020 și 2024 și director al Departamentului de Antropologie Culturală și Comunicare între 2016 și 2020. Momoc este licențiat în jurnalism și științe politice, are un doctorat în sociologie și două masterate, demonstrând o pregătire complexă și interdisciplinară.

Cartea lansată la editura Revistei Timpul din Iași „Comunicarea 2.0. New media, participare și populism” ediția a II-a aduce o contribuție importantă în înțelegerea impactului comunicării digitale în societatea și economia contemporană. Prefața cărții, semnată de filosoful Constantin Vică, prorector al Universității din București, accentuează importanța actualizării volumului „Comunicarea 2.0” de către profesorul Antonio Momoc.

Dezbatarea a fost moderată de profesorul de etică și filosofie, Daniel Nica, cel care observa că într-o eră în care tehnologia avansează rapid, cartea lui Antonio Momoc oferă o privire critică asupra influenței noilor media și a inteșigenței artificiale asupra democrației și participării politice.

A fost lansată și cartea Politică, Media, Societate. Perspective critice

Cu același prilej a fost lansată și cartea lui profesorului de jurnalism și științe sociale, Aurelian Giugăl ”Politică, Media, Societate. Perspective critice”, la Ed. Tritonic. La dezbatarea cu titlul Comunicare și politică în epoca digitală au luat cuvântul profesorii Romina Surugiu și Bogdan Hrib care au punctat că cele două cărți au în comun preocuparea pentru problemele sociale și economice locale care impactează asupra opțiunilor de vot ale celor care înclină spre populism și care cad în capcana discusului extremist, nemulțumiți de dezamăgirile democrației liberale. Iar cartea lui Antonio Momoc explică faptul că platformele digitale și algortimii sunt prietenii populiștilor, dezinformarea și știrile false fiind mai răspândite online de către boți și inteligența artificială deoarece aduc trafic, audiență și profit acționarilor companiilor big tech.

Momoc a explicat modul cum comunicarea 2.0 transformă spațiului public și analizează impactul reșelelor sociale asupra comunicării politice și al jurnalismului. Un capitol din carte este rezervat media alternative și se problematizează măsura în care jurnalismul cetățenesc poate îmbunătăți sau submina democrația modernă, cu exemple din SUA și Italia unde autorul a avut burse de studiu și a efectuat stagii de cercetare și predare.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri