Constructorul Podului de la Brăila a plătit o despăgubire uriașă României pentru că a întârziat 800 de zile lucrările

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 15-10-2025 17:45

Actualizat: 15-10-2025 17:49

Article thumbnail

Sursă foto: InquamFOTO/Octav Ganea

Surse din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au confirmat că scrisoarea de garanție a italienilor de la WeBuild, aferentă proiectului de investiții Pod Brăila, a fost executată, iar banii, 80 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), au intrat deja în conturile CNAIR, informează Mediafax.

Executarea scrisorii de garanție aferentă obiectului de investiții de peste Dunăre vine după de CNAIR a câștigat definitiv și executoriu procesul privind întârzierile la Podul de la Brăila, printr-o sentință a Curții de Apel București.

„Instanța a confirmat obligativitatea achitării unor penalități în valoare de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), corespunzătoare celor peste 800 de zile de întârziere”, se arăta într-o postare a CNAIR în data de 19 iunie.

Sirectorul general al WeBuild România, Francesco Bernabe, nu a dorit să comenteze această informație.

Informația, obținută de la surse avizate, conform căreia CNAIR ar fi executat scrisoarea de garanție a antreprenorului WeBuild aferentă proiectului de investiții major din Brăila, a fost publicată săptămâna de Mediafax. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, și Francesco Bernabe, directorul Webuild România, au fost contactați atunci pentru informații oficiale despre posibila decizie.

Podul de la Brăila în cifre

CNAIR şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a convenit, în 27 mai 2019, încheierea Contractului de Finanţare nr. 36 pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” în vederea acordării finanțării nerambursabile, alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Lucrările la acest obiectiv au început în primăvara anului 2019. Contractul a fost semnat în 19 ianuarie 2018, cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Podul de la Brăila trebuia finalizat în 2022.

În cadrul Masterplanului General de Transport, podul figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030 și care va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord unde se află Delta Dunării.

Construcția este cuprinsă în Masterplanul General de Transport și face parte din Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea-Constanța.

Podul are o lungime de 1974,3 metri. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km.

Deschiderea principală este de 1.120 metri

Deschiderile laterale au 489,6 metri, pe malul Brăila, şi 364,6 metri, pe malul Tulcea

Pilonii de susținere au o înălțime de 192,64 metru

Baza pilonilor este la 40 metri în pământ

Pilonii au fost construiți în sistem continuu, iar cofrarea a fost ghidată cu laser

Cablurile de susținere sunt realizate din fir de oțel, care însumează 81.000 km

Puse la cap la cap, firele ar înconjura planeta de două ori

Greutatea totală a cablurilor de susținere 6.700 tone

Fiecare cablu are un diametru de 60 cm

Suprafața de rulare are o lățime de 31,7 metri, cu patru benzi a câte 3,5 metri fiecare

Pe fiecare sens există trotuar și pistă de biciclete

Gabaritul pe verticală este de 38 metri de la nivelul maxim de inundație.

Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri