Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Consumul general de pește din România a scăzut cu 20%, de la debutul pandemiei

Piata de peste
peste

Piața locală a produselor din pește are o prognoză de creștere de circa 5%, din martie și până la sfârșitul lui 2020, în condițiile în care de la debutul pandemiei, consumul general de pește din România a scăzut cu 20%, conform estimărilor companiei Alfredo Seafood

Consumul de pește în România era de 8 kg/capita/ an în 2019, plasându-ne la coada clasamentului în Uniunea Europeană, potrivit mediafax.ro.

Citește și: Mihai Tudose: Au mers Pic și Poc în inspecție prin spitale. Ce naiba au verificat ei?

Creșterea pieței a început deja și este generat de interesul tot mai mare manifestat de români pentru o dietă sănătoasă, spune compania.

De la debutul crizei COVID-19, consumul general de pește a scăzut cu 20%, dar odată cu ieșirea din izolare au apărut și semnele de revenire pe acest segment. La nivelul portofoliului Alfredo Seafood, în martie și aprilie, rulajul a scăzut cu 75% în sectorul HoReCa. În mai, după ridicarea restricțiilor, vânzările au revenit la un nivel apropiat de aceeași perioadă din 2019, cu o tendință puternică de creștere a segmentului online.

„În perioada de izolare, am observat o scădere a cererii de produse de calitate superioară, cum sunt somonul, creveții sau tonul. Această tendință a fost firească în contextul respectiv, deoarece oamenii au fost mult mai atenți cu cheltuielile, având temeri legate de stabilitatea imediată a veniturilor. Totuși, consumul general de pește începe să-și revină în România. Anticipez că majorarea vânzărilor va ajunge la 5% până la finele anului, dar aceste estimări pot oricând să se schimbe din cauza climatului neobișnuit în care ne aflăm. Cred că una dintre cele mai bune strategii de creștere a consumului în următoarele luni constă în stimularea vânzărilor online, de aceea vom accelera investițiile în dezvoltarea magazinul virtual al Alfredo Seafood”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.

Reprezentantul Alfredo Seafood speră ca piața locală de pește să crească în continuare, în ciuda acestei perioade dificile, pentru a nu se pierde progresele obținute. „Dacă în 2015 se consumau în România 6 kg/an pe cap de locuitor, în 2019 am ajuns la 8 kg/capita/an și ne situăm în coada clasamentului UE, la acest capitol”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

Compania Alfredo Seafood a fost creată de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.