Vânzările de automobile ale Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Subaru şi Mazda au suferit puternice scăderi în august în SUA, de circa 20%, în timp ce sectorul încearcă să îşi revină în urma efectelor pandemiei de COVID-19, informează agenţia EFE.
Cei trei principali producători auto americani, General Motors (GM), Ford şi Fiat Chrysler (FCA), împreună cu alte companii precum Nissan şi Volkswagen, au renunţat să mai publice datele privind vânzările lunare şi o fac doar trimestrial.
Estimările analiştilor din domeniu semnalează că vânzările de automobile noi au avut o scădere de circa 20% în august atât din cauza unor factori macroeconomici, precum nivelul ridicat al şomajului şi scăderea încrederii consumatorilor, precum şi a altor factori specifici sectorului, cum ar fi reducerea stimulentelor şi faptul că numărul de zile de vânzări a fost mai mic comparativ cu august 2019.
Grupul japonez Toyota, format din mărcile Toyota şi Lexus, a anunţat că vânzările sale din luna trecută s-au diminuat cu 22,7 % şi s-au situat la 191.841 autovehicule. În primele opt luni ale acestui an vânzările grupului au scăzut cu 22%, la 1.255.101 unităţi.
Pe mărci, Toyota a avut o scădere de 24,6 % faţă de august 2019, în timp ce Lexus, marca de lux, a consemnat o reducere de 9,5%.
La rândul său, grupul Honda a vândut în august 135.925 autovehicule, cu 21,9% mai puţin ca în urmă cu un an. Marca Honda a avut vânzări cu 23% mai mici (122.278 autovehicule), în timp ce Acura a înregistrat o scădere de 8,8 %, la 13.647 autovehicule vândute.
În primele opt luni din 2020, grupul Honda a vândut în SUA 1.092.284 vehicule, cu 21,8% mai puţin comparativ cu ianuarie-august 2019.
Compania sud-coreeană Hyundai şi-a limitat scăderea la 8,8 %, furnizând 59.721 de autovehicule, în timp ce compania soră Kia a avut o reducere de 6,1%, cu un nivel de 57.015 autovehicule vândute.
În 2020, Hyundai a livrat 467.755 autovehicule în SUA (minus 14,7%), iar Kia 418.979 unităţi (minus 11%).
Pe de altă parte, Mazda a anunţat că vânzările sale în Statele Unite s-au redus cu 5,1%, la 26.089 unităţi, în timp ce Subaru a consemnat o diminuare a vânzărilor de 17,4%, la 57.885 unităţi.
Coronacriza lovește puternic industria auto din SUA - Vânzările au scăzut cu 20%
Explorează subiectul
Articole Similare

1.270
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
1.270

3.088
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
3.088

76
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
76

81
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
81

4.239
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
4.239

31
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
31

179
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
179

71
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
71

2.962
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.962

52
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
52

166
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
166

104
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
104

177
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
177


















Comentează