Vânzările de automobile ale Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Subaru şi Mazda au suferit puternice scăderi în august în SUA, de circa 20%, în timp ce sectorul încearcă să îşi revină în urma efectelor pandemiei de COVID-19, informează agenţia EFE.
Cei trei principali producători auto americani, General Motors (GM), Ford şi Fiat Chrysler (FCA), împreună cu alte companii precum Nissan şi Volkswagen, au renunţat să mai publice datele privind vânzările lunare şi o fac doar trimestrial.
Estimările analiştilor din domeniu semnalează că vânzările de automobile noi au avut o scădere de circa 20% în august atât din cauza unor factori macroeconomici, precum nivelul ridicat al şomajului şi scăderea încrederii consumatorilor, precum şi a altor factori specifici sectorului, cum ar fi reducerea stimulentelor şi faptul că numărul de zile de vânzări a fost mai mic comparativ cu august 2019.
Grupul japonez Toyota, format din mărcile Toyota şi Lexus, a anunţat că vânzările sale din luna trecută s-au diminuat cu 22,7 % şi s-au situat la 191.841 autovehicule. În primele opt luni ale acestui an vânzările grupului au scăzut cu 22%, la 1.255.101 unităţi.
Pe mărci, Toyota a avut o scădere de 24,6 % faţă de august 2019, în timp ce Lexus, marca de lux, a consemnat o reducere de 9,5%.
La rândul său, grupul Honda a vândut în august 135.925 autovehicule, cu 21,9% mai puţin ca în urmă cu un an. Marca Honda a avut vânzări cu 23% mai mici (122.278 autovehicule), în timp ce Acura a înregistrat o scădere de 8,8 %, la 13.647 autovehicule vândute.
În primele opt luni din 2020, grupul Honda a vândut în SUA 1.092.284 vehicule, cu 21,8% mai puţin comparativ cu ianuarie-august 2019.
Compania sud-coreeană Hyundai şi-a limitat scăderea la 8,8 %, furnizând 59.721 de autovehicule, în timp ce compania soră Kia a avut o reducere de 6,1%, cu un nivel de 57.015 autovehicule vândute.
În 2020, Hyundai a livrat 467.755 autovehicule în SUA (minus 14,7%), iar Kia 418.979 unităţi (minus 11%).
Pe de altă parte, Mazda a anunţat că vânzările sale în Statele Unite s-au redus cu 5,1%, la 26.089 unităţi, în timp ce Subaru a consemnat o diminuare a vânzărilor de 17,4%, la 57.885 unităţi.
Coronacriza lovește puternic industria auto din SUA - Vânzările au scăzut cu 20%
Explorează subiectul
Articole Similare

983
Ministrul Dezvoltării anunță primul record din guvernul Bolojan: Se leagă și de PNRR
983

454
ROBOR scade, dar dobânzile ar putea exploda din nou - avertismentul analiștilor financiari pentru români
454

14
APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 39% în septembrie, cele electrice cu 52%
14

20
Ucraina își majorează cu 9% estimările pentru suprafața cultivată cu grâu
20

1.906
Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice direct pe Ilie Bolojan: Nu se va încadra în ținta de deficit negociată la Bruxelles
1.906

2.508
Un fost acționar Dinamo deschide o fabrică ce va da lovitura în UE: Va produce pungi speciale
2.508

26
România a făcut progrese notabile în reciclarea ambalajelor din aluminiu pentru băuturi
26

5.927
Cum se resimte shutdown-ul din SUA pe bursele mondiale: E șoc total
5.927

361
Un brand uriaș din Germania intră pe piața din România: Concurează cu Pepco și Zara Home
361

118
Euro continuă să câștige teren în raport cu moneda noastră. Cursul valutar anunțat pentru miercuri de BNR
118

3.320
Scandal cu acuzații grave: Poșta Română dă în judecată ONRC
3.320

133
Topul Național al Firmelor 2025: Cifra de afaceri a celor mai performante companii din România depășește 287 miliarde euro
133

43
Stocul spaţiilor industriale şi logistice din România s-a apropiat de pragul de 8 milioane mp, în S1 (consultanţi)
43
Comentează