Vânzările de automobile ale Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Subaru şi Mazda au suferit puternice scăderi în august în SUA, de circa 20%, în timp ce sectorul încearcă să îşi revină în urma efectelor pandemiei de COVID-19, informează agenţia EFE.
Estimările analiştilor din domeniu semnalează că vânzările de automobile noi au avut o scădere de circa 20% în august atât din cauza unor factori macroeconomici, precum nivelul ridicat al şomajului şi scăderea încrederii consumatorilor, precum şi a altor factori specifici sectorului, cum ar fi reducerea stimulentelor şi faptul că numărul de zile de vânzări a fost mai mic comparativ cu august 2019.
Grupul japonez Toyota, format din mărcile Toyota şi Lexus, a anunţat că vânzările sale din luna trecută s-au diminuat cu 22,7 % şi s-au situat la 191.841 autovehicule. În primele opt luni ale acestui an vânzările grupului au scăzut cu 22%, la 1.255.101 unităţi.
Pe mărci, Toyota a avut o scădere de 24,6 % faţă de august 2019, în timp ce Lexus, marca de lux, a consemnat o reducere de 9,5%.
La rândul său, grupul Honda a vândut în august 135.925 autovehicule, cu 21,9% mai puţin ca în urmă cu un an. Marca Honda a avut vânzări cu 23% mai mici (122.278 autovehicule), în timp ce Acura a înregistrat o scădere de 8,8 %, la 13.647 autovehicule vândute.
În primele opt luni din 2020, grupul Honda a vândut în SUA 1.092.284 vehicule, cu 21,8% mai puţin comparativ cu ianuarie-august 2019.
Compania sud-coreeană Hyundai şi-a limitat scăderea la 8,8 %, furnizând 59.721 de autovehicule, în timp ce compania soră Kia a avut o reducere de 6,1%, cu un nivel de 57.015 autovehicule vândute.
În 2020, Hyundai a livrat 467.755 autovehicule în SUA (minus 14,7%), iar Kia 418.979 unităţi (minus 11%).
Pe de altă parte, Mazda a anunţat că vânzările sale în Statele Unite s-au redus cu 5,1%, la 26.089 unităţi, în timp ce Subaru a consemnat o diminuare a vânzărilor de 17,4%, la 57.885 unităţi.