Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.
Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".
"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.
La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.
"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.
Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.
"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten.
Coronavirus - Marinarii obosiţi reprezintă un risc pentru flota comercială mondială
Explorează subiectul
Articole Similare

49
Președintele Venezuelei este gata să declare starea de urgenţă în cazul unei 'agresiuni' din partea Statelor Unite
49

985
O mare companie aeriană anunță mii de concedieri - cea mai mare reducere de personal de la criza Covid-19
985

21
Un mort şi 79 de răniţi în urma prăbuşirii unei clădiri, în Indonezia
21

1.462
Netanyahu își cere scuze pentru atacurile israeliene din Qatar și regretă moartea agentului de securitate
1.462

45
Donald Trump ia în considerare furnizarea de rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei, anunță JD Vance
45

1.786
Țara din UE care interzice alcoolul pe timpul nopții. Autoritățile, speriate după ce au citit un raport
1.786

856
Alertă la centrala nucleară din Zaporojie: Nu mai este alimentată cu energie electrică de șase zile
856

3.533
Serviciile de informații ucrainene fac dezvăluiri care provoacă panică: 'Manevra' folosită de Putin pentru a ataca țările din UE
3.533

17
Incendiul de vegetație masiv din Namibia a fost 'adus sub control', transmite ministrul Mediului
17

61
Zelenski a pus mâna pe telefon și a vorbit cu Maia Sandu: 'M-am bucurat!'
61

26
Siegfried Mureșan, mesaj clar după alegerile de peste Prut: 'Victoria va accelera drumul Republicii Moldova către Uniunea Europeană'
26

1.299
FOTO Cum arată planul pentru Fâșia Gaza: Care sunt cele 20 de puncte propuse de Donald Trump
1.299

1.539
Donald Trump se pune șef peste Gaza: Tony Blair va face și el parte din conducere
1.539
Comentează