Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.
Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".
"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.
La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.
"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.
Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.
"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten.
Coronavirus - Marinarii obosiţi reprezintă un risc pentru flota comercială mondială
Explorează subiectul
Articole Similare

1.209
LIVE TEXT - Război în Ucraina: Rusia a lansat unul dintre cele mai ample atacuri combinate din ultimele luni
1.209

810
Teribilul blestem al ceasului astronomic din Praga: cei care au încercat să-l repare au înnebunit sau murit în circumstanțe misterioase
810

1.428
VIDEO Michelle Obama face o anliză obiectivă după ultimele alegeri: Țara nu este pregătită
1.428

1.050
Netanyahu, presat de aliații săi - Israelul nu va accepta niciodată înființarea unui stat palestinian
1.050

123
Soarta Siriei în prim plan - Vladimir Putin şi Benjamin Netanyahu au avut o discuţie cu privire la evoluţiile din Orientul Mijlociu
123

2.164
Motivul josnic pentru care un bărbat își schimbă numele în fiecare an
2.164

61
VIDEO Furtuna Claudia face ravagii - Trei morți în Portugalis și inundații masive în Marea Britanie
61

2.301
Mega-proiectul Chinei spre Europa: Rusia trebuie să își dea acordul
2.301

1.158
Arabia Saudită, la un pas de Acordurile Abraham - Trump deschide discuția despre F-35: 'Mi-au cerut să analizez această opțiune' / Pentagonul avertizează
1.158

121
Acord între Kiev și Moscova - Un nou schimb masiv de prizonieri
121

89
Zidul de la frontieră a depășit Linai Albastră - Libanul va depune o plângere la ONU împotriva Israelului
89

38
M23 și RD Congo semnează un nou acord-cadru pentru pace la Doha
38

2.198
Ca-n filmele cu proști: Cum s-a făcut CIA de râs în Afganistan în încercarea de a distruge culturile cu mac
2.198


















Comentează