Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului clarificări referitoare la restricţiile de trafic rutier pe teritoriul României pentru transporturile de marfă cu autovehicule mai mari de 3,5 tone, precum şi pentru transporturile de persoane către şi dinspre Italia, potrivit unui comunicat remis, luni, AGERPRES.
Conform deciziilor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţa (CNSSU), începând de luni, 9 martie 2020, ora 12:00, a intrat în vigoare restricţiile de trafic dinspre şi înspre statele afectate de infecţia cu noul coronavirus (COVID - 19).
Având în vedere că în deciziile CNSSU nu se specifică nicio restricţie/recomandare privind transporturile de marfă cu autovehicule mai mari de 3,5 tone şi nici despre transportul de persoane către şi dinspre Italia cu plecare/destinaţie România, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului clarificări referitoare la restricţiile impuse.
Potrivit comunicatului, UNTRR donează autorităţilor/MAI domeniul www.cnssu.ro şi solicită în era digitală publicarea în mod organizat şi grupat a tuturor informaţiilor CNSSU - Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi a altor informaţii oficiale pe această pagina de internet.
UNTRR aminteşte că Guvernul italian a publicat un decret în data de 8 martie 2020 în care menţionează că transportul de mărfuri nu este restricţionat în zonele afectate de noul coronavirus: "Mărfurile pot intra şi ieşi din zonele menţionate în decretul de astăzi (08.03.2020). Transportul mărfurilor este considerat un motiv ocupaţional fundamentat pentru mobilitate: transportatorii pot, prin urmare, intra şi ieşi în/din zonele afectate şi se pot deplasa în aceste zone, însă numai în scopul livrării şi/sau colectării mărfurilor".
"De asemenea, UNTRR solicită Guvernului asigurarea de facilităţi suplimentare pentru şoferii profesionişti în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei, pentru a limita riscul de infecţie cu Covid - 19 (noul coronavirus). Prin natura muncii prestate, şoferii profesionişti au o activitate extrem de mobilă, iar transportul rutier internaţional interconectează toate economiile statelor membre şi toate sectoarele economice ale UE. Astfel, riscul ca şoferii profesionişti să fie expuşi la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autorităţile române ar trebui să ofere facilităţi suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care să ofere sfaturi special adaptate şoferilor", se arată în comunicat.
Totodată, centrele de logistică trebuie să ofere la locurile de încărcare/descărcare facilităţi suplimentare pentru asigurarea igienei în concordanţă cu cerinţele actuale ale măsurilor împotriva Covid - 19 - asigurarea de materiale dezinfectante în cantităţi suficiente.
"Pe zona de transport persoane, dacă autorităţile vor impune anulări de trasee sau închiderea unor localităţi, Guvernul trebuie să aibă în vedere să asigure compensări pentru suspendarea activităţii. Reamintim că transportul rutier a fost şi în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde de euro, în creştere cu 10% faţă de 2018. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, şi peste jumătate din soldul total al comerţului internaţional cu servicii", susţin transportatorii.
Transmiterea noului coronavirus se face direct pe cale respiratorie, dar este posibilă şi transmiterea indirectă, prin atingerea cu mâna a unui obiect sau suprafeţe contaminate şi apoi atingerea gurii, nasului sau ochilor, amintesc ei.
UNTRR recomandă şoferilor spălarea mâinilor de multe ori, evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecţii respiratorii acute, curăţarea tuturor suprafeţelor cu dezinfectanţi pe baza de clor sau alcool şi apelarea 112 dacă au febră, tuşesc sau dacă au avut operaţiuni de transport în zonele aflate în carantină din Europa.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Coronavirus - Transportatorii solicită Guvernului clarificări referitoare la restricţiile pentru transportul de persoane către şi dinspre Italia
Explorează subiectul
Articole Similare

24
Ministrul Finanţelor: „Ziua Naţională, cel mai bun prilej de a recunoaşte meritul românilor pentru rezilienţa acestei perioade!”
24

2.889
VIDEO Fenomenul ia amploare: al treilea petrolier rusesc a explodat pe mare
2.889

30
Airbus anunţă o „problemă de calitate” la modelele de avioane A320, care a fost „identificată” şi „limitată”
30

1.857
Mutare strategică pe piața de retail: Polonia ia în calcul naționalizarea Carrefour; Concern polonez, interesat să preia Carrefour România
1.857

43
Comisia Europeană a aprobat preluarea Erste Card de către Global Payments şi Erste Holding
43

25
Efectul AI: Numărul fraudelor digitale avansate a crescut cu 180% în 2025
25

34
Comisia Europeană sprijină 235 de proiecte transfrontaliere pentru a consolida uniunea energetică
34

3.130
Roxana Mînzatu avertizează: România trebuie să accelereze reformele, să apere bugetul UE și să finalizeze PNRR în timp record
3.130

4.596
Nicușor Dan, mișcare interesantă, după parada de 1 Decembrie: președintele a făcut și baie de mulțime
4.596

17
Vânzările de armament au atins un nou record în 2024, pe fondul conflictelor din Ucraina și Gaza
17

35
Sportivii de legendă ai României ne arată drumul: perseverența poate schimba destinul unei națiuni
35

5.916
Premieră istorică pentru România: Este prima dată după 100 de ani când țara este legată, de Ziua Națională
5.916

27
Profilul fermierului român, în 2025
27


















Comentează