Deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini Mercedes în trimestrul trei din 2021, a informat firma mamă Daimler AG, cel mai recent avertisment al unui producător auto privind scăderea veniturilor, transmite Reuters, conform AGERPRES.
Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
"În urma închiderii fabricii care furniza semiconductori în Malaezia şi în alte regiuni, dificultăţile au devenit acum şi mai accentuate, astfel încât vânzările noastre în trimestrul trei din 2021 vor fi probabil semnificativ sub nivelul înregistrat în precedentele trei luni", a afirmat directorul general al Daimler, Ola Kaellenius, într-un interviu acordat publicaţiei Automobilwoche.
Kaellenius nu a specificat modul în care va fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri. Săptămâna aceasta, producţia a fost oprită parţial sau total la fabricile Daimler din Rastatt (Germania) şi Kecskemet (Ungaria). De asemenea, producţia uzinei din Bremen era deja oprită şi se lucra cu program de lucru redus la unitatea din Sindelfingen, ambele în Germania.
Şi producătorii auto americani Ford şi General Motors au anunţat joi reducerea producţiei din cauza deficitului de semiconductori.
Totuşi, Kaellenius s-a declarat încrezător că Daimler este mai bine pregătită decât înainte de pandemie pentru problemele cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare.
Daimler a extins contractele la serviciile sale de leasing, pentru a atenua temerile clienţilor care aşteaptă sosirea noilor maşini pe care le-au comandat, a explicat şeful grupului german.
Kaellenius s-a abţinut să estimeze când se va încheia deficitul de semiconductori, spunând că nu se poate previziona, din cauza problemelor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare, în special în Malaezia.
"Ceea ce este important este că există o cerere ridicată pentru maşini. La un moment dat, problema cipurilor va fi de asemenea rezolvată", a explicat şeful Daimler.
Vânzările Mercedes-Benz au urcat cu 27% în trimestrul doi din 2021, cu un avans de 54% în Europa, a doua mare piaţă a Daimler, după China. Compania anunţa în iulie că se aşteaptă ca pe ansamblul acestui an vânzările să fie în linie cu nivelul din 2020, după ce anterior a previzionat livrări mai ridicate decât cele de anul trecut.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Criza de semiconductori se adânceşte: Avertismentul lansat de Daimler AG
Explorează subiectul
Articole Similare

4
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
4

66
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
66

863
Cea mai mare ‘pierdere invizibilă’ din economia SUA: 80 de trilioane care nu au ajuns niciodată la oameni
863

19
Mașinile Tesla pentru SUA nu vor mai include piese produse în China
19

39
Chimcomplex intră pe minus: rezultat negativ de 87,8 milioane de lei după nouă luni
39

31
Hidroelectrica raportează un profit net în scădere cu 34% și o reducere de 23% a producției de energie
31

16
Disney se întoarce pe YouTube TV: conflictul tarifar s-a încheiat după săptămâni de tensiuni
16

62
Hotelul Dacia Sud din Mamaia rămâne deschis pe tot parcursul iernii – opțiune pentru turism, conferințe și evenimente corporate
62

37
Forumul pentru Cooperare Economică România – China! Un nou capitol în relațiile bilaterale
37

1.380
De ce au crescut carburanții? Șeful Consiliului Concurenței îi liniștește pe șoferi: 'În foarte scurtă perioadă prețurile își vor reveni'
1.380

31
Poate tehnologia să rezolve criza mărimilor din modă?
31

46
Donald Trump reduce tarifele la cafea, carne de vită şi fructe
46

192
Să fie acesta adevăratul plan al lui Trump? Colosul american Carlyle ar putea prelua activele internaţionale ale Lukoil
192


















Comentează