DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CSALB anunţă o creştere de 60% a cererilor de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii

csalb.ro
csalb

Un număr de 494 de persoane au apelat la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale anului, în creştere cu 60% faţă de 310 cereri din partea consumatorilor primite în perioada similară a anului trecut, iar 108 de consumatori au găsit o soluţie la problemele pe care le aveau în relaţia cu finanţatorii în primele trei luni, faţă de 74 în perioada similară a lui 2018, conform datelor comunicate de CSALB, potrivit Agerpres.

Creşterea cererilor de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creşterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. 

"Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluţii alternative la instanţă, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii şi instituţiile financiar-bancare. În plus, creşterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori. De aceea, întărirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanţi ne bucură şi ne dă încredere că tot mai mulţi români şi comercianţi vor apela la conciliere pentru a-şi rezolva litigiile. Pe de altă parte, ne aşteptăm ca această creştere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată şi de o creştere a numărului de cereri acceptate de comercianţi", a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB. 

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse speţe în relaţia cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relaţiei consumatorilor cu IFN-urile.

Citește și: CFR Infrastructură a lansat licitația pentru reparații capitale la podul Constanța

Numărul total de dosare constituite în primul trimestru a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relaţia cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menţionat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluţionat cu înţelegerea părţilor (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părţile nu s-au înţeles. Totodată, 53 de cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, după sesizarea CSALB (comercianţii au negociat direct cu consumatorii). În concluzie, de la începutul anului, 108 consumatori s-au împăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, faţă de doar 74 în aceeaşi perioadă din 2018. 

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.