Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum a ajuns Europa să-și fenteze propriile sancțiuni: cumpără tot din Rusia, dar mai pe ocolite

Pinterest
sanctiuni rusia

Importurile record de ţiţei din Rusia în perioada fiscală 2022-23 au ajutat rafinăriile din India să stimuleze exporturile de motorină şi combustibil pentru avioane către Europa, în timp ce continentul a evitat produsele ruseşti, arată datele preliminare de urmărire a navelor ale firmelor Kpler şi Vortexa, transmite Reuters.

Accesul la ţiţei rusesc ieftin a sporit producţia şi profiturile rafinăriilor indiene, permiţându-le să exporte produse rafinate în mod competitiv în Europa şi să obţină o cotă de piaţă mai mare.

Europa a importat de obicei o medie de 154.000 de barili pe zi (bpd) de motorină şi combustibil pentru avioane din India, înainte de invazia Rusiei în Ucraina.

Această medie a crescut la 200.000 bpd după ce Uniunea Europeană a interzis importurile de produse petroliere ruseşti, începând cu 5 februarie, au arătat datele Kpler.

Importurile de ţiţei rusesc ale Indiei au crescut în martie pentru a şaptea lună consecutiv, pentru a încheia anul fiscal ca furnizor de top al Indiei, înlocuind pentru prima dată Irakul, arată datele.

Rafinăriile indiene, care anterior au cumpărat rar petrol rusesc, din cauza costurilor mari de transport, au importat 970.000-981.000 bpd din acesta în 2022/23, reprezentând mai mult de o cincime din importurile totale, la 4,5-4,6 milioane bpd, arată datele Kpler şi Vortexa.

Importurile din Irak au scăzut la 936.000-961.000 bpd, de la aproape 1 milion bpd în 2021/22, arată datele.

În timp ce cea mai mare parte a achiziţiilor Indiei sunt de petrol rusesc Urals, rafinăriile importă, de asemenea, sortimente de petrol mai uşoare din Orientul Îndepărtat şi Arctica, cum ar fi amestecul Sokol, Arco, Novy Port şi ESPO.

Cel mai mare producător de petrol din Rusia, Rosneft, şi rafinatorul indian de top Indian Oil Corp, au semnat un acord pe termen, pentru a creşte şi diversifica substanţial gradele de petrol livrate în India.

PRODUSE PETROLIERE

Pe măsură ce interdicţia Europei a ţinut departe produsele ruseşti, exporturile de motorină ale Indiei către continent au crescut cu 12-16%, până la 150.000-167.000 bpd în ultimul an fiscal, arată datele Kpler şi Vortexa.

Acestea au reprezentat aproximativ 30% din exporturile totale de benzină ale Indiei, în creştere faţă de 21-24% cu un an mai devreme, arată datele.

Principalii cumpărători europeni de motorină din India sunt Franţa, Turcia, Belgia şi Ţările de Jos, arată datele Kpler.

Europa a reprezentat aproximativ 50% din exporturile Indiei de combustibil pentru avioane, sau aproximativ 70.000-75.000 bpd în 2022/23, în creştere cu 40.000-42.000 bpd în anul precedent, arată datele.

Pe lângă creşterea exporturilor către Europa, India a sporit şi transporturile de motorină în vid (VGO) către SUA.

SUA au luat aproximativ 11.000-12.000 bpd de VGO în 2022/23, sau 65-81% din exporturile totale ale Indiei de materie primă de rafinare care pot fi procesate în continuare pentru a produce combustibili precum benzină şi motorină, arată datele.

În 2021/22, India a exportat doar aproximativ 500 bpd de VGO în Statele Unite. Cu toate acestea, exporturile totale anuale de combustibil rafinat ale Indiei în 2022/23 au fost mai mici decât cu un an mai devreme, deoarece unele rafinării au închis unităţile pentru întreţinere în a doua jumătate a anului 2022.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.