O scenă surprinzătoare a atras atenția pasionaților de fotbal și istorie auto: o reclamă la „Dacia Duster” a fost observată pe marginea terenului în timpul meciului legendar Dinamo – FC Liverpool (scor 1-2), disputat pe 25 aprilie 1984, pe stadionul „23 August” din București, în returul semifinalei Cupei Campionilor Europeni.
Totuși, cum este posibil să fi existat o reclamă la Dacia Duster în 1984, dacă modelul pe care îl cunoaștem astăzi a fost lansat abia în 2010? Deși pare o eroare istorică, nu este deloc așa
Cei care pot vedea înregistrarea celui mai important meci din istoria clubului Dinamo nu trebuie să se chinuie prea mult să observe reclamele amplasate pe două panouri, în imediata apropiere a fiecăreia dintre cele două bănci de rezerve. În stânga era „Dacia Duster”, în dreapta „Dacia Duster 4x4”.
Pe lângă „neaoșele” la Prono Expres, Loz în Plic, Azomureș, Gerovital, Confex, Hotel București, Tarom, fiind vorba de un meci internațional, au fost acceptate și reclame „capitaliste”, precum Rank Xerox, Pepsi. Dar cel mai bine plasate, cele mai vizibile, erau cele la „Dacia Duster”, scrie gsp.ro.

Ce era, de fapt, Dacia Duster
Statul român exporta în 1984 către piața britanică o mașină „Dacia Duster”, dar nu era vorba despre un produs al uzinei de la Colibași, ci o mașină de teren, „ARO 10”, realizată la Câmpulung Muscel.
Era vorba despre o mașină de teren care a început să fie produsă de piața auto din România în 1980, un fel de 4x4 cu piese de la Dacia. Acest ARO 10 era inspirat din Renault Rodeo și Citroen Mehari.
Nicăieri nu s-a vândut bine, iar producția a fost sistată spre finalul anilor '80
Primele exemplare au fost vândute pe piața din Marea Britanie în anii 1981 – 1982. În anii 1982 – 1983, modelul a fost expus la mai multe târguri auto, printre care și „London Motorfair”. Britanicilor le-a fost prezentat drept „cel mai ieftin 4x4 de pe piață”.
Modelul era ieftin, dar exista și o problemă legată de imposibilitatea achiziționării de piese de schimb.

Vânzările acelui „SUV” au fost sub așteptări în Marea Britanie în perioada 1984-1986, iar din 1987 Marea Britanie a renunțat la importul acelui vehicul românesc, care n-a făcut față concurenței cu Suzuki SJ sau Lada Niva.
„SUV”-ul românesc a fost vândut cu numele original de „ARO 10” și pe piețele din Franța, Italia, Germania Federală, Spania, Grecia, Cipru, dar și în țări din Africa și din Orientul Mijlociu. Nicăieri nu s-a vândut bine, iar producția a fost sistată spre finalul anilor '80.































Comentează