Cum explică PNL cheltuirea a două milioane de euro din bani publici pentru cartea lui Nicolae Ciucă

Autor: Ionel Dancu

Publicat: 08-08-2024

Actualizat: 08-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: oficiuldestiri.ro

PNL a transmis, joi, că panourile publicitare de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă servesc și promovării unor alte evenimente politice, iar veniturile obținute din volumul care va fi lansat de președintele PNL vor merge către „susținerea unor inițiative caritabile”, după ce snoop.ro a scris că PNL a plătit două milioane de euro pentru 400 de panouri publicitare cu imaginea lui Nicolae Ciucă și sloganul „Un ostaș în slujba țării”, panouri amplasate de-a lungul principalelor autostrăzi și drumuri naționale din România.

Într-un comunicat de presă trimis joi presei centrale, PNL afirmă că „panourile publicitare au fost rezervate și contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale și materialele de promovare ale partidului”.

„Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărții președintelui, fiind utilizate și pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European și pentru Ziua Partidului. În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experiența și viziunea președintelui partidului, principalul vector de imagine al formațiunii. Precizăm că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcționate către susținerea unor inițiative caritabile”, precizează liberalii.

Exemple din alte partide

PNL menționează că și fostul președinte USR Cătălin Drulă (n.a. și acum și actualul președinte Elena Lasconi) și actualul lider AUR George Simion au investit sume din subvenție pentru promovare.

„Partidele politice beneficiază de subvenție din partea bugetului de stat, potrivit legii. Toate partidele investesc sume din subvenție pentru comunicare, presă și propagandă și se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci președintele USR. În prezent, un alt lider de partid - George Simion, președintele AUR – își promovează, în același mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formațiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activități de promovare. Așadar, acțiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL și a președintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent și legal”, conform sursei citate.

content-image

content-image

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri