Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dacia, performanță istorică: Producătorul de la Mioveni a atins o bornă importantă

promotor.ro
Dacia Noua

Dacia a atins o bornă semnificativă, anunțând că între anii 2004 și 2023 a comercializat un total de 8 milioane de autovehicule.

Producătorul auto de la Mioveni, Dacia, sărbătorește realizarea unei performanțe istorice: comercializarea mașinii cu numărul 8 milioane, în perioada 2004-2023. Compania românească a fost fondată în 1968 sub numele de UAP, prescurtarea pentru Uzina de Autoturisme Pitești. Inițialele acestei denumiri au fost reflectate în primul logo al companiei, însoțit de un vultur așezat pe vârful unui lanț montan, o aluzie la Munții Carpați, conform ProMotor.

În anul 1980, numele "Dacia" a fost adoptat oficial, odată cu introducerea unui nou logo ce prezenta inscripția "DACIA" pe un fundal negru, un omagiu adus direct poporului antic al Daciei.

Grupul Renault a preluat Dacia în 1999, și în 2003 a fost introdus al treilea logo al companiei, în care numele "Dacia" era afișat pe un fundal albastru. Acest logo a devenit cunoscut în întreaga lume datorită lansării modelului Logan în 2004. Ulterior, în 2008, odată cu debutul lui Sandero, brandul a dezvăluit un nou logo. În acest nou design, fundalul albastru a fost înlocuit cu o nuanță de gri deschis, iar o parte din forma scutului a fost decupată în mijloc.

Dacia, poveste de succes

În 2021, Dacia a introdus noul său logo, denumit Dacia Link, care poate fi văzut pe toate modelele sale în prezent. De la debutul Daciei Logan în 2004, care a marcat un moment crucial pentru producătorul român, modelele Dacia au fost comercializate în 44 de țări din regiunea Mediteraneană. Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia, urmată de Italia. România se află și ea în top 5.

Dacia a fost liderul pieței de retail din Europa pentru al doilea an consecutiv. De asemenea, compania se află pe primul loc în ceea ce privește piața de retail din Portugalia și Belgia, și ocupă locul al treilea în Franța. De la 2017 și până în prezent, Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină pe piața de retail din Europa.

Portofoliul Dacia cuprinde o varietate de modele, printre care se numără Spring, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și Logan.

Toate aceste modele au contribuit la atingerea pragului de 8 milioane de mașini vândute în ultimii 19 ani. Cel mai popular model a fost, cu mult în față, Sandero/Sandero Stepway, care a înregistrat 2.78 milioane de exemplare vândute. Următorul în top este Duster, cu 2.26 milioane de unități vândute, urmat de Logan, care a înregistrat 1.97 milioane de exemplare vândute.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.