România nu va produce primul model electric al mărcii Dacia. Volumele de vânzări vor determina dacă în viitor Dacia Spring ar putea sau nu să fie produsă în România sau în Maroc, însă raţiunile de cost din spatele maşinilor electrice determină ca în prezent modelul să fie produsă în China, relatează Ziarul Financiar.
„Nu este produs acum în România, ci în China deoarece reprezintă cea mai mare piaţă de automobile electrice din lume. Şase maşini din zece sunt vândute acolo şi implicit a permis dezvoltarea unui ecosistem pentru producţie foarte bun. Avem pe de-o parte capacitatea de producţie şi preţurile de acolo, avem expertiza Renault“, a spus Mihai Bordeanu, directorul de marketing la nivel global pentru marca Dacia.
Miza unui automobil electric este formarea unui întreg ecosistem de furnizori, cum sunt producătorii de baterii.
În România există în prezent două proiecte de fabrici de baterii pentru maşini electrice – una a Prime Motors Industry, în acţionariatul căruia sunt cei de la Rombat, care deţin 35% din aceasta şi vizează producţia lângă Bucureşti, la Cernica, iar o a doua a grupului german Draexlmaier, la Timişoara.
Atât Ungaria cât şi Polonia au deja fabrici de baterii pentru maşini electrice, iar în Ungaria deja se produc motoare pentru maşini electrice.