Dan Negru avertizează asupra pericolului cenzurii digitale: 'Propaganda online e noua televiziune'

Autor: Liana Ganea

Publicat: 07-10-2025 12:50

Article thumbnail

Sursă foto: Dan Negru

Omul de televiziune Dan Negru a publicat un mesaj cel puțin 'interesant' pe pagina sa de Facebook, în care avertizează asupra pericolului tot mai mare al cenzurii digitale și al dominației rețelelor sociale asupra canalelor tradiționale de informare.

Pornind de la recentele schimbări legislative și de la evoluțiile globale în domeniul media, Negru descrie o lume în care „propaganda online” devine noul standard de control al opiniei publice.

Vom avea și noi "Majorat Digital"?

„Maică-mea, soția mea și soacră-mea sunt convinse că rețelele sociale sunt rele. Nu sunt singurele care cred asta. Așa că, statului îi va fi ușor să cenzureze. Ieri Senatul a votat legea Majoratului Digital”, a scris jurnalistul, făcând referire la proiectul legislativ care ar urma să reglementeze accesul minorilor la platformele online.

Negru face trimitere și la recentele evenimente din Nepal, unde, potrivit lui, „totul a pornit de la cenzura online: TikTok, Facebook, Instagram interzise pentru ‘perturbarea armoniei sociale’. După proteste violente, guvernul și cenzura au căzut.”

Jurnalistul atrage atenția asupra modului în care marile companii de tehnologie domină acum scena globală a informației: „Cel mai bogat om de pe Pământ, Elon Musk, deține platforma online X. Al doilea cel mai bogat, Larry Ellison, va fi unul dintre proprietarii TikTok. Al treilea, Mark Zuckerberg, deține Facebook, Instagram și WhatsApp. E un semn că lumea va fi a propagandei!”

Acesta susține că Europa a pierdut deja „lupta propagandei”, în fața giganților americani din Big Tech. „Google, Facebook, Instagram, YouTube… anul trecut, Google a încasat 250 de miliarde de dolari doar din publicitate! Facebook are 3,7 miliarde de utilizatori activi lunar”, a adăugat Dan Negru.

Pentru a ilustra contrastul uriaș dintre mediul online și televiziunea clasică, a comparat audiențele canalelor de știri din România cu popularitatea postărilor de pe rețelele sociale. „Sunt televiziuni care au mai puțini telespectatori decât are like-uri postarea asta. Din ce trăiesc?”, a întrebat retoric prezentatorul.

Concluzia omului de televiziune este una amară, dar și un apel la luciditate și discernământ: „Propaganda online este viitorul! De aceea, învățați-vă copiii să vadă lumea cu mintea lor. Dacă își folosesc mintea, vor vedea lumea așa cum este. Dacă nu, o vor vedea așa cum le spun alții că este…”

Mesajul său vine, clar, într-un context în care dezbaterea privind libertatea de exprimare, controlul digital și impactul algoritmilor asupra opiniei publice devine tot mai intensă.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri