Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Danone renunță la sortimentele de iaurt care nu se vând bine: supermarketurile vor avea mai puţine varietăţi de produse

zf.ro
iaurt danone

Grupul francez Danone, unul din cei mai mari producători mondiali de alimente, a decis să îşi reducă varietatea de produse, a declarat luni pentru Reuters un director din cadrul companiei, ceea ce înseamnă că în viitor iubitorii de iaurt ar putea să nu mai găsească aroma sau mărimea de ambalaj cu care erau obişnuiţi.

Supermarketurile şi producătorii de produse alimentare ambalate se străduiesc să îşi scadă costurile, în contextul în care o serie de mărfuri, de la petrol la hârtia de ambalaj, au devenit mai scumpe din cauza perturbării lanţurilor de aprovizionare provocate de pandemie, dar şi a invadării Ucrainei de către Rusia. Pentru consumatori, inflaţia explozivă înseamnă că trebuie să strângă cureaua, asfel că au început să cumpere mai puţin sau să facă trecerea la produse mai ieftine în încercarea de a face faţă creşterii costurilor.

Aceşti factori au determinat Danone să îşi regândească modul în care îşi comercializează cele mai bine vândute produse, care variază de la iaurturile Activia până la apa Evian.

"Inflaţia este dinamică, în special în Europa, şi trebuie să începem să ne obişnuim cu asta", a declarat directorul global de vânzări de la Danone, Ayla Ziz. Potrivit acesteia, Danone îşi va reduce aşa-numitele "stock keeping units" (SKU - unităţi de stocare - n. r.), ceea ce înseamnă că supermarketurile vor avea mai puţine varietăţi de produse Danone când vine vorba de arome sau dimensiuni.

Danone nu va scoate linii întregi de produse de pe piaţă, ci simplificarea gamei înseamnă că unele produse ar putea fi sacrificate pentru ca retailerii să poată să aibă costuri mai mici cu stocarea şi gestionara unui inventar de produse mai mic şi mai puţin complex. De exemplu, supermarketurile ar putea să aloce mai puţin bani pentru stocarea, monitorizarea şi transportul produselor.

Ayla Ziz nu a dorit să precizeze care sunt gamele de produse ce ar putea fi vizate.

"Nu este vorba de o eliminare globală a unor produse", a spus Ayla Ziz. Aceasta a adăugat că, în paralel, Danone investeşte într-un software care ajută la stabilirea mai precisă a preţului produselor, astfel încât consumatorii să poată să le accepte.

Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.