Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Decizie de ULTIM MOMENT - Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a fost ales directorul general al CFR Călători

ziuanews.ro
dan costescu

Decizie de ultim moment. Compania CFR Călători are, de astăzi, un nou director. Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a fost ales directorul general al CFR Călători. Decizia a fost luată în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Administraţie (CA) al companiei. Contactat de News.ro, el a precizat că unul dintre obiectivele sale este ca firma de stat să ajungă la un parc activ de peste 1000 de vagoane, de la 850 câte sunt în prezent.

Citește și: BREAKING Raluca Turcan anunță UN NOU VAL de angajări de răspundere

Costescu a fost ales, recent, şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR SA, compania de stat care administrează infrastructura de cale ferată. Costescu a fost ministru al Transporturilor în perioada 2015 –2016, în Guvernul condus de Dacian Cioloş.

Joi, în cadrul unei şedinţe a CA a CFR Călători, el a fost ales director general.

Contactat de News.ro, el a precizat că are trei mari obiective în ceea ce priveşte compania: să aşeze călătorul pe primul loc atunci când se iau deciziile, să ridice parcul de material rulant, calitativ si cantitativ, la standardele cerute de piaţă şi să remodeleze compania, dintr-un mastodont ineficient, într-una modernă şi flexibilă. Unul dintre obiectivele sale imediate este ca firma de stat să ajungă la un parc activ de peste 1000 de vagoane.

”Compania are, în prezent, un parc activ de circa 850 de vagoane, faţă de aproape 2.300 câte sunt în parcul inventar. Acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cererea actuală din piaţă. Unul din obiectivele mele este ca parcul activ să depăşească 1000 de vagoane, prin modernizarea şi retehnologizarea celor existente”, a spus Costescu, contactat de News.ro.

Un alt obiectiv îl reprezintă îmbunătăţirea organizării companiei, pentru creşterea vitezei de reacţie în piaţă, a eficienţei şi reducerea pierderilor.

”Trebuie regandite câteva lucruri în companie. (...) Modul în care se raportează aceasta la client nu mă mulţumeşte, aici voi interveni urgent. Apoi, trebuie să înţelegem că obiectul nostru de activitate se realizează cu trenuri şi dacă nu le aducem urgent la numărul şi condiţiile cerute de piaţă, aceasta ne va pedepsi. Este clar ca procesul de mentenanţă şi reparaţii trebuie regândit, este clar că investiţiile în parc trebuie încurajate”, a spus Costescu.

O altă măsură vizează reintroducerea trenurilor intercity, care vor asigura legături rapide între marile oraşe, unde există o cerere crescută, pentru a scurta timpii de călătorie. În plus, trebuie luate măsuri pentru creşterea dotărilor şi eficienţei trenurilor internaţionale.

”România se află într-o situatie dupa parerea mea greu de acceptat. Nu avem trenuri Intercity şi vom demara imediat o analiza finalizată cu un program de măsuri pentru a oferi calatorilor aceasta optiune, normala in Europa, în zilele noastre. Trenurile intercity vor rula, cu prioritate pe rutele care au fost deja modernizate, iar viteza de deplasare este mai mare”, a spus fostul ministru.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.