A fost un șoc în urma rezultatului Marelui Premiu al Statelor Unite, întrucât Lewis Hamilton, pilotul echipei Mercedes, a fost deposedat de locul P2, în timp ce Charles Leclerc de la Ferrari a pierdut și el locul P6.
Dar ce a cauzat descalificările celor doi, ce reguli au încălcat și cum au reacționat echipele lor?
După încheierea cursei de pe Circuit of The Americas - unde Max Verstappen a obținut a 15-a victorie a sezonului și a 50-a din carieră - delegatul tehnic al FIA, Jo Bauer, și echipa sa au trecut la verificările standard de după cursă.
Una dintre aceste verificări a fost "o inspecție fizică a podelei și a uzurii planșei", pe care au ales să o efectueze pe patru mașini - cele ale lui Hamilton, Leclerc și Verstappen, precum și McLaren-ul lui Lando Norris.
Planșa, cunoscută și sub numele de "bloc de derapaj", a fost o piesă introdusă în Formula 1 în 1994 pentru a se asigura că mașinile nu se deplasează prea aproape de sol. Cu toate acestea, la ora locală 1728 la Austin - la puțin mai puțin de două ore după ce Hamilton și Leclerc au luat steagul în carouri - Bauer a notat într-un mesaj adresat comisarilor că a constatat că blocurile de derapaj ale lui Hamilton și Leclerc "nu sunt conforme" cu regulile.
Hamilton și Leclerc au fost descalificați în mod corespunzător din rezultatele Marelui Premiu al Statelor Unite în jurul orei locale 1915, promovându-l pe Norris pe locul P2 și pe colegul de echipă al lui Leclerc, Carlos Sainz, pe podium pe locul P3.
Comentează