Descoperire EPOCALĂ a cercetătorilor: O stea care trage la propriu după ea spaţiu-timpul! Validează teoria lui Albert Einstein

Agerpres
stele

Imaginea unei stele care trage la propriu după ea spaţiu-timpul, un efect numit "tragere a cadrului" sau Lense-Thirring şi care se numără printre predicţiile lui Albert Einstein din teoria relativităţii generale, a fost surprinsă de astronomii australieni, potrivit sciencealert.com.

Teoria relativității generale, fundamentul teoriei gravitației moderne, publicată de Albert Einstein în 1916, explică mișcarea stelelor, planetelor și sateliților, precum și curgerea timpului, informează mediafax.ro.

Citește și: Se cer 4 măsuri urgente! Solicitare către ministrul Educației, Monica Anisie!

O predicție mai puțin cunoscută este efectul Lense-Thirring, care constă în distorsionarea/răsucirea locală a spaţiu-timpului în jurul unui corp solid aflat în mişcare de rotaţie. Cu cât mișcarea este mai rapidă și corpul este mai masiv, cu atât efectul este mai puternic.

În viaţa de zi cu zi, efectul de "tragere a cadrului" sau efectul Lense-Thirring nu poate fi detectat şi este fără consecinţe. Observarea efectului de tragere a cadrului provocat de mişcarea de rotaţie a Terrei în jurul propriei axe necesită folosirea unor sateliţi performanţi şi detectarea modificărilor unghiulare la giroscoape este echivalentă cu un grad la fiecare 100.000 de ani.

Citește și: Informații incendiare: Sume uriașe, cheltuite de Liviu Dragnea!

Însă, în Univers, pot fi detectate detaliat astfel de fenomene prezise de Einstein.

Într-un studiu publicat în revista Science, o echipă de astronomi de la Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation din Australia prezintă noua lor descoperire, făcută cu ajutorul unui radiotelescop, cel situat în Parkes.