Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

DEZASTRU la Timișoara: Societatea locală de transport în comun nu mai are bani de salarii

oameni autobuz cluj

E haos la Timișoara, sub conducerea noului primar, Dominic Fritz. Societatea locală de transport în comun anunță că nu mai are bani de salarii și de reparații la mașini. Sumele ar trebui să vină de la o altă companie, care se află în subordinea primăriei.

Citește și: ALERTĂ la Ministerul Dezvoltării: SMURD a intrervenit de urgență

”Facem un apel public către Asociatia de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, prin care dorim să fie respectați termenii financiari ai contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara. Conform contractului amintit, SMTT are obligația de a vira către STPT sumele de bani necesare pentru serviciile de transport public oferite în cursul anului 2020 și începutul anului 2021. În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SMTT nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SMTT este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara”, anunță cei de la STPT.

Singurul care s-a implicat în scandal e viceprimarul Ruben Lațcău, plecat în concediu paternal.

Viceprimarul Ruben Lațcău le cere directorilor STPT și SMTT, Nicolae Bitea, respectiv Ioan Goia, să înceteze de urgență conflictele publice și să își respecte înțelegerile încheiate cu Primăria Timișoara și cu timișorenii. Cei doi, secondați de directoarele economice ale celor două companii, doamnele Felicia Lăscuț (STPT) și Alexandra Simuț (SMTT) s-au angajat ca până în data de 10 februarie să vină cu o propunere de modificare a contractului de delegare a serviciilor de transport care să răspundă nevoilor celor două părți.

Contractul de delegare de gestiune dintre Regia Autonomă de Transport Timișoara și Societatea Metropolitană de Transport Timișoara a fost semnat prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pe 22 iulie 2020 și a intrat în vigoare în octombrie anul trecut. Principiul contractului este că, dacă operatorul îndeplinește planul de mers, este îndreptățit să primească plata în condițiile respectării prevederilor contractului dintre părți.

Pe contractul de delegare de gestiune, model european de altfel, se pune un accent deosebit pe validarea titlurilor de călătorie, pentru ca unitățile administrativ-teritoriale sau mandatarul lor, SMTT în cazul nostru, să aibă toate elementele necesare realizarii unor analize obiective privind utilizarea și optimizarea rețelei de transport public și adaptarea planului de mers. Pentru că municipalitatea sau grupul de UAT-uri să nu plătească pentru un plan de mers prost gândit sau neajustat corespunzător de ani de zile, trebuie să aibă la dispoziție datele referitoare la validări, ca să știe încărcarea reală.

„Contractul de delegare de gestiune încheiat pe STPT e unul pe model european. Știam - și STPT știa - încă din 2018 că trebuie sa trecem la un astfel de sistem. Cu toate acestea, managementul STPT nu și-a asumat această schimbare și nu și-a adaptat planul de justă cheltuire a banului public pe care îl primesc. Au făcut noi și noi angajări în plină pandemie, nu au făcut niciun plan de reducere a cheltuielilor, nu au făcut niciun plan de eficientizare a serviciului public la care s-au angajat.” a declarat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.

„Din păcate pentru domnul Bitea - și pentru timișoreni, la capăt de linie - contractul de delegare îi face domnului director general al STPT mult mai dificilă nevoia de a ascunde gratuitățile decontate fără bază reală. Din 2016 și până azi costul salarial la STPT s-a dublat, personalul a crescut cu aproximativ 20% în vreme ce numărul de kilometri efectuați a rămas relativ același.

Am avut deja 4 întâlniri cu domnii Bitea și Goia, adevărate competiții de orgolii și imaturitate între cele două părți, în care Primăria a servit ca mediator și reprezentant al drepturilor timișorenilor la servicii de transport de calitate și la un preț corect. Voi avea discuții săptămâna aceasta cu colegii de alianță pentru a găsi împreună soluții să deblocăm neînțelegerile dintre STPT și SMTT, dacă este cazul cu schimbarea conducerii celor două instituții. Transportul public în Timișoara și zona metropolitană nu se va bloca în Bitea și Goia. E inacceptabil ca timișorenii să plătească orgoliile lor, cu bani publici irosiți pe servicii nesatisfăcătoare. Lucrurile care ne interesează și ne afectează direct pe fiecare dintre noi, timișoreni și locuitori din întreaga zonă metropolitană cu siguranță nu sunt conflictele de acest gen. Vrem să ne putem deplasa ușor și comod, indiferent de mijlocul de transport utilizat sau de distanța străbătută. Cer celor două părți să își regăsească înțelepciunea și să respecte clauzele contractului”, a conchis Ruben Lațcău.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.