Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Difuzarea de mesaje la radio și TV pentru încurajarea lecturii, adoptată tacit în Camera Deputaților

Inquam Photos / George Calin
Camera Deputatilor Parlament gol

Camera Deputaților a adoptat tacit, miercuri, o propunere legislativă de modificare a legii audiovizualului, în sensul difuzării periodice la posturile radio și de televiziune a unor transmisiuni cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a cititului, scrie Mediafax.

Potrivit proiectului, în legea audiovizualului se introduce un nou tip de comunicare. „Comunicare audiovizuală cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a cititului – mesaje sonore sau în imagini, cu sau fără sunet, care sunt destinate să informeze şi să educe populaţia, cu privire la importanţa lecturii. Acestea vor fi difuzate cu titlu gratuit şi vor fi marcate ca atare”, prevede propunerea legislativă.

Potrivit legii, mesajele trebuie să respecte următoarele condiţii: „a) să informeze şi să educe populaţia în legătură cu importanţa lecturii; b) să informeze şi să educe populaţia în direcţia promovării lecturii; c) să fie difuzate cu titlu gratuit; d) să nu conţină referiri de natură comercială sau care să promoveze instituţii sau persoane”.

Conţinutul şi elaborarea mesajelor se realizează de către radiodifuzor, cu avizul Consiliului Naţional al Audiovizualului.

În cazul serviciilor de programe de televiziune, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a cititului se realizează sub forma unor campanii difuzate trimestrial, fiecare cu durata de o lună, de cel puţin 3 ori pe zi, în intervalul orar 18.00 – 22.00, din care o dată în principal emisiune de ştiri.

În cazul serviciilor de radiodifuziune, comunicările audiovizuale cu caracter educative privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a cititului se realizează sub forma unor campanii difuzate trimestrial, fiecare cu durata de o lună, de cel puţin 3 ori pe zi, în intervalul orar 06.00 – 14.00, din care o dată în principal emisiune de ştiri.

Potrivit expunerii de motive a proiectului, piața de carte din România se numără printre cele mai slab dezvoltate la nivel european, iar procentul populației adulte care citește cel puțin o carte pe an se află în scădere și în prezent se află la 30%, cel mai scăzut procent raportat la țările UE.

Proiectul a fost inițiat de Ovidiu Raețchi (PNL) și susținut de alți 39 de senatori și deputați de la toate grupurile parlamentare.

Senatul este cameră decizională în acest caz.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.