Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dimensiunile navei Dali, factor decisiv în prăbuşirea podului din Baltimore

Kevin Dietsch/Getty Images
nava dali

Marți, când un transportor de containere s-a izbit de podul Francis Scott Key din Baltimore, în Statele Unite, a provocat prăbușirea dezastruoasă a podului şi moartea a șase persoane, distrugând și una dintre legăturile vitale de infrastructură din regiune, informează Rador Radio România.

Dar nu a fost pentru prima dată când s-a întâmplat un astfel de impact. Cu patru decenii în urmă, o altă navă de containere care a rămas, de asemenea, fără energie electrică a lovit același pod - dar podul a rezistat. Diferența drastică a rezultatelor dintre cele două accidente este un exemplu al pericolelor cauzate de creșterea masivă a dimensiunii navelor de transport maritim în deceniile care au trecut. De asemenea, ridică întrebări cu privire la faptul dacă schimbările în proiectarea podului ar fi putut preveni prăbușirea totală de marţi.

Proiecte vechi, nave noi

O analiză făcută de CNN asupra documentelor publice și interviurile cu mai mulţi experți în poduri și transport maritim arată că sute de poduri peste căile navigabile din SUA au fost construite cu zeci de ani în urmă, când navele de containere aveau o fracțiune din dimensiunea și greutatea lor de astăzi. Podurile din epoca în care a fost construit podul Francis Scott Key nu au fost proiectate pentru a proteja împotriva coliziunilor cu nave la fel de mari ca Dali, nava care a provocat catastrofa de marţi din Baltimore.

Unii experți au declarat că dezastrul din această săptămână ar trebui să inspire inginerii să reevalueze dacă infrastructura îmbătrânită a SUA poate rezista la impactul cu navele gigantice care tranzitează astăzi căile navigabile. "Este absolut un semnal de alarmă", a declarat Rick Geddes, profesor și director al Programului de politici privind infrastructura de la Universitatea Cornell. "Cei care au construit podul Francis Scott Key nu au avut niciodată în vedere cu adevărat nave de asemenea dimensiuni. Nu a fost vina lor - pur și simplu nu au avut un glob de cristal".

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.