Penuria de semiconductori va continua, cel puţin până la mijlocul anului următor, ceea ce complica planurile grupului Renault SA vizând restructurarea uzinelor sale, a declara marţi directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
CEO-ul de la Renault şi-a reiterat estimările conform căruia în 2021 grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puţin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19.
În aceste condiţii, Renault a decis să dea prioritatea producţiei de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum şi vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă, a declarat Luca de Meo.
"Renault a fost forţat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus marţi Luca de Meo cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe şi Nissan Micra dar începând din 2024 îşi va schimba obiectul de activitate în reciclarea şi recondiţionarea vehiculelor şi componentelor uzate.
Reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă şi reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacităţile globale de producţie. Renault vrea să consolideze producţia de automobile electrice din Franţa la uzina de la Douai, unde vor fi produse şi vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Din cauza penuriei de semiconductori, Renault a trimis în Asia personal pentru a face rost de cipuri: Este o nebunie!
Articole Similare

6
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
6

398
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
398

10
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
10

16
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
16

58
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
58

110
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
110

453
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
453

616
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
616

72
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
72

1.761
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.761

3.901
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.901

2.874
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.874

1.391
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.391


















Comentează