Penuria de semiconductori va continua, cel puţin până la mijlocul anului următor, ceea ce complica planurile grupului Renault SA vizând restructurarea uzinelor sale, a declara marţi directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
CEO-ul de la Renault şi-a reiterat estimările conform căruia în 2021 grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puţin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19.
În aceste condiţii, Renault a decis să dea prioritatea producţiei de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum şi vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă, a declarat Luca de Meo.
"Renault a fost forţat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus marţi Luca de Meo cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe şi Nissan Micra dar începând din 2024 îşi va schimba obiectul de activitate în reciclarea şi recondiţionarea vehiculelor şi componentelor uzate.
Reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă şi reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacităţile globale de producţie. Renault vrea să consolideze producţia de automobile electrice din Franţa la uzina de la Douai, unde vor fi produse şi vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Din cauza penuriei de semiconductori, Renault a trimis în Asia personal pentru a face rost de cipuri: Este o nebunie!
Articole Similare

171
Criza care va îngenunchea România vine din SUA: Rezerva BNR va scădea, importuril vor sări în aer
171

11
Companiile de asigurări din România plătesc despăgubiri uriașe pentru incendii, explozii și avarii
11

15
O nouă campanie publică anticontrabandă, lansată în România şi Republica Moldova
15

3.262
Coalița de guvernare, în aer. Scandal mocnit între PSD și premier, reduceri de cheltuieli vs. concedieri. Miercuri, reuniune cu scântei
3.262

20
Profitul CEC Bank crește puternic în prima jumătate a anului
20

3.262
Medicamente revoluționare intră pe piața românească: Tratează multe probleme, dar prețurile sunt uriașe - DOCUMENT
3.262

54
ANPIS: 148.125 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului, în august 2025
54

1.387
Românii au început să își rezerve vacanțele de Sărbători: Ce se caută anul acesta și ce buget au turiștii
1.387

4.878
Vine revoluția în telefonie! Viitorul e pe orbită: cum un singur telefon poate răsturna licențele, roamingul și tarifele de monopol în România
4.878

3.310
România poate atrage zeci de miliarde de euro: Un consultant fiscal vorbește despre un superholding din companiile de stat profitabile
3.310

5.289
Investiție pe fonduri europene lângă București - Se naște un mare nod rutier
5.289

2.218
Românii îngheață când văd facturile. Orașele care vor plăti mai mult în sezonul rece pentru căldură
2.218

131
Oana Ţoiu, interviu pentru Reuters: România va produce drone împreună cu Ucraina pentru protecţia estică a NATO
131
Comentează