Penuria de semiconductori va continua, cel puţin până la mijlocul anului următor, ceea ce complica planurile grupului Renault SA vizând restructurarea uzinelor sale, a declara marţi directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
CEO-ul de la Renault şi-a reiterat estimările conform căruia în 2021 grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puţin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19.
În aceste condiţii, Renault a decis să dea prioritatea producţiei de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum şi vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă, a declarat Luca de Meo.
"Renault a fost forţat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus marţi Luca de Meo cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe şi Nissan Micra dar începând din 2024 îşi va schimba obiectul de activitate în reciclarea şi recondiţionarea vehiculelor şi componentelor uzate.
Reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă şi reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacităţile globale de producţie. Renault vrea să consolideze producţia de automobile electrice din Franţa la uzina de la Douai, unde vor fi produse şi vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Din cauza penuriei de semiconductori, Renault a trimis în Asia personal pentru a face rost de cipuri: Este o nebunie!
Articole Similare

161
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
161

44
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
44

1.578
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.578

3.690
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.690

2.803
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.803

1.371
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.371

40
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
40

160
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
160

46
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
46

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

105
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
105

2.579
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.579

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18


















Comentează