DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

DNA blochează un proiect de amploare. Măsura care dă peste cap planurile Ministerului Transporturilor

sigla dna

Un proiect de amploare pare că a intrat într-un blocaj de proporţii. Statul trebuie să plătească 7,5 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor  de pe traseul metroului de Otopeni. Paradoxal, terenurile aparţin tot statului, prin intermediul Universităţii de Agronomie. Însă şi dacă banii s-ar plăti, terenurile nu vor putea fi expropriate pentru că se află de cinci ani sub sechestru DNA, potrivit Economica.net .

Cea mai recentă listă cu exproprierile pentru Metroul de Otopeni include şase terenuri ale Băneasa Investments, cu o valoare totală a despăgubirilor estimată la circa 7,5 milioane de lei.

Citeşte şi: Florin Călinescu, REVOLTAT după aprobarea pensiilor speciale. 'Pistolul e la tâmpla noastră'

Principalul acţionar al Băneasa Investments, cu o deţinere de 49,88%, este însă tot statul, prin intermediul Universităţii de Știinţe Agronomice şi Medicină Veterinară (USAMV) din Bucureşti.

Mai mult, potrivit rectorului USAMV, Sorin Mihai Cîmpeanu, terenurile au aparţinut dintotdeauna universităţii, acestea fiind aduse ca aport în 2001 în parteneriatul Băneasa Investments.

Cinci dintre cele şase proprietăţi Băneasa Investments incluse în lista de exproprieri se află însă sub sechestru asigurator.

"Terenurile respective sunt sub sechestru. Asta înseamnă că nu se poate întâmpla nimic cu ele, nu pot fi vândute, nu pot fi expropriate nici măcar de către Metrorex. Sunt de acord că această situaţie trebuie deblocată, pentru că nu e normal ca pentru câteva mii de metri pătraţi să nu se facă metroul. Sechestrul a fost pus de către DNA pe 23 august 2012", a precizat rectorul USAMV.

Citeşte şi: Lovitură de teatru! Cel mai controversat consilier al lui Iohannis, ÎN RĂZBOI cu statul român

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti, pe o lungime de 14,2 km şi un număr de 12 staţii. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2018, iar durata de execuţie este de 48 de luni. Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti - Ilfov şi are un cost estimat la 1,3 miliarde de euro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.