Dragoș Damian: Adrian Câciu, BYD, Tesla sau Toyota, nu contează care, poate toate trei, să le sunăm să deschidă o fabrică în România

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 24-02-2025 06:46

Actualizat: 24-02-2025 08:47

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

Adrian Câciu, ai dreptate în ceea ce spui, sunt multe cazuri de oameni de afaceri care s-au făcut de râs când au intrat în politică și la fel de multe de politicieni care au făcut praf afaceri când s-au băgat în ele. Nu zic că cele două sunt incompatibile, dar este bine să nu fie amestecate. Și, sincer, prefer un om de afaceri care intră bogat și iese (mai) sărac din politică decât un politician care intră sărac și iese (mai) bogat din afaceri.

Cel mai tare producător de mașini electrice pe baterii BEV – acestea sunt mașinile 100% fără emisii la sursă - a fost in 2024 compania chineza BYD, cu cifre ușor peste Tesla.

Atunci când comparăm Tesla cu Toyota, într-adevăr, una are 21 de ani iar cealaltă 87.

În 2024, Toyota (10,8 milioane unități) a fabricat într-adevăr de peste 5 ori mai multe unități decât Tesla (1,8 milioane unități), dar asta însumând toate modelele Toyota și Lexus, mașini electrice și termice.

Tesla fabrică doar BEV. La Toyota mașini electrificate EV sunt 4,5 milioane unități, dar asta însumează mașini hibride (cu 4 subcategorii), plug-in hibride și BEV. De fapt Toyota fabrică puține mașini BEV și bine face, nu este un pariu bun cel pe BEV - iată că și Germania o lasă mai moale cu mașinile fără emisii...

În fine, toate astea sunt mai puțin importante. Ce contează este politica de reindustrializare a guvernului Marcel Ciolacu 2, așteptăm să vedem peste tot fabrici, uzine și combinate. Așadar, dacă vin în România cu fabrici companiile BYD, Toyota sau Tesla, le primim cu brațele deschise.

_____

Comentariu de Dragoș Damian, director general Terapia Cluj și director executiv PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri