Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Efectul CARANTINEI: afacerile FAN Curier CRESC cu peste 20%

bani euro

FAN Courier estimează că va încheia anul 2020 cu o cifră de afaceri de 205 milioane de euro - aproape de ”borna” de 1 miliard de lei, mai mare cu peste 22% față de anul anterior, ca efect al creșterii cererii de servicii de curierat, pe fondul crizei provocată de pandemie, conform Mediafax.

Citește și: Președintele Consiliului Fiscal SPULBERĂ speranțele pentru 2021: Când va avea loc REVENIREA la PIB-ul de dinainte de pandemie

FAN Courier estimează că în urma creșterii cererii de servicii de profil, pe fondul crizei sanitare, piața de curierat locală va depăși 750 de milioane de euro, cu 20% peste nivelul de anul trecut.

”Din cauza dinamicii actualei crize, nu este foarte ușor de previzionat evoluția pentru anul viitor. De aceea, lucrăm pe două scenarii majore care iau în calcul două tipuri de creștere: una prudentă și una optimistă. În varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze, dar ținând cont de o ușoară contracție estimată pentru unele ramuri economice, pentru 2021, luăm în calcul o creștere de 10%. În scenariul în care situația sanitară nu dă semne de relaxare, iar presiunea pe serviciile de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată, estimăm un avans al afacerilor de peste 20%”, a declarat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.

Criza sanitară declanșată la începutul anului a pus în fața companiei două tipuri de provocări majore: pe de o parte, siguranța sanitară a angajaților și clienților și, pe de alta parte, capacitatea companiei de a lucra luni de zile într-un ritm similar cu cel de Black Friday. Primele măsuri urgente au vizat achiziția de materiale și echipamente sanitare, reorganizarea activităților curente astfel încât să fie limitate la minimum interacțiunile fizice dar și instituirea sistemului de telemuncă, acolo unde specificul activității a permis acest lucru.

”Am investit până acum câteva sute de mii de euro pentru a ne asigura că angajații noștri își pot desfășura activitatea în condiții de siguranță iar clienții beneficiază de servicii la standardul de calitate cunoscut. Am făcut apel la responsabilitatea angajaților, am explicat tuturor că sănătatea noastră, a colegilor, familiilor și clienților noștri depinde de cât de responsabil acționăm și ne bucurăm să spunem, acum, la final de an, că responsabilitatea este unul dintre pariurile câștigate anul acesta. Datorită maturității și responsabilității întregii echipe, am reușit să traversăm, cu succes, o perioadă critică pentru întreaga societate”, a declarat Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.

A doua provocare majoră generată de criză a însemnat menținerea pe o perioadă îndelungată a unui ritm cotidian de lucru specific lunilor de vârf din an. Ca efect al instituirii stării de urgență, cererea de servicii de curierat pentru a acoperi comenzile online de bunuri – de toate tipurile – a explodat în prima jumătate a anului. ”Putem spune că pandemia a influențat pozitiv piața de curierat pentru că a generat nu doar creșterea vânzărilor, ci și schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulți clienți au decis să facă trecerea la achiziții online. Procentual, perioada restricțiilor a generat o creștere a volumelor în medie cu 20% dar am avut și luni în care cererea a fost mai mare”, a explicat Adrian Mihai.

Pentru 2021, compania vizează continuarea proiectelor deja începute - construcția noului HUB de la Cluj Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp dar și startul unui nou centru logistic în Ștefănești, prin care compania va dezvolta servicii de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.

Pe fondul creșterii cererii de servicii de curierat, FAN Courier a crescut anul acesta numărul de angajați cu 10%, dublu față de estimările de la finalul anului trecut și ia în calcul menținerea acestui ritm și pentru anul viitor. ”Pentru că noile tehnologii ne-au ajutat să creștem productivitatea și să automatizăm o parte importantă a proceselor, creșterea numărului de angajați nu a fost direct proporțională cu creșterea volumelor”, a explicat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

Cea mai mare campanie de reduceri din România, Black Friday, a generat anul acesta o creștere cu 30% a volumelor transportate de FAN Courier, comparativ cu anul trecut. ”În primul weekend după BF, am avut peste 700.000 de colete, cu aproape 50% peste estimările de dinaintea campaniei. Foarte interesant este faptul că la această creștere au contribuit din plin nu doar magazinele online din România dar și magazine din afara țării care au campanii în piața românească. La BF de anul acesta au participat retaileri străini care vând produse fashion, mobilier, home&deco, electronice sau hrană pentru animale”, a spus Adrian Mihai.

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.