DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

PROTESTELE funcționează - PNL CEDEAZĂ după manifestațiile COTAR: Diurnele NU se mai impozitează, anunță Alina Gorghiu

Facebook
Alina Gorghiu

PNL cedează și renunță la proiectul prin care diurnele transportatorilor din România erau asimilate veniturilor salariale și urmau să fie impozitate chiar retroactiv. Mai multe săptămâni, COTAR a atras atenția că legea e un abuz, însă abia după un protest mamut, ținut la guvern, vocile transportatorilor par să se fi făcut auzite.

Citește și: PROTEST fața Guvernului României: Transportatorii AMENINȚĂ că vor bloca întreaga țară și vor ÎNCĂLA limitele impuse la proteste

"PNL, modificări fiscale benefice pentru mediul de afaceri. Fără impozite la diurnele angajaților care efectuează transport internațional. Răspundem cu legi bune, clare și aplicabile pentru mediul de afaceri. Facem ce am promis. Au existat interpretări diferite ale prevederilor referitoare la regimul fiscal aplicabil diurnei acordate șoferilor care efectuează transport în străinătate pe perioada detașării, ceea ce a condus la reîncadrarea acesteia ca venit asimilat salariilor. Este nevoie de o ajustare a cadrului legal pentru a ne adapta realității sociale.

În acest context și cunoscând problemele pe care le întâmpină salariații șoferi care efectuează transport rutier internațional, am inițiat, alături de câțiva colegi deputați, Bogdan Huțucă, George Tuță și Tudor Polak, o propunere legislativă necesară pentru clarificarea expresă a regimului fiscal aplicabil indemnizației specific detașării transnaționale, pentru înlăturarea acestor interpretări diferite ale prevederilor legislației și pentru a reduce povara fiscală a șoferilor.

Măsura este necesară pentru a restabili normalitatea în conformitate cu perioada pe care o parcurgem. În 2020, numeroase sectoare de activitate s-au confruntat cu probleme economice generate de criza COVID-19. Evoluția actuală a pandemiei ne impune să acționăm în așa fel încât să îi protejăm pe contribuabil de dificultățile financiare.

Concret, inițiativa anulează și diferențele de obligații fiscale principale și/sau obligații accesorii, stabilite de ANAF, ca urmare a reîncadrării sumelor neachitate reprezentând indemnizaţia primită pe perioada delegării şi detaşării șoferilor, aferente perioadei 1 iulie 2015 și data intrării în vigoare a prezentei legi.

Proiectul vizează și aplicarea în viitor a unui regim fiscal diferențiat de cel în vigoare.

Astfel, nu sunt impozabile indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, primite de salariaţi, potrivit legii, pe perioada delegării/detaşării, după caz, în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, în limita plafonului neimpozabil reglementat potrivit legii, precum și cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare. Plafonul neimpozabil este stabilit astfel:

(i) în ţară, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţie, prin hotărâre a Guvernului pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice;

(ii) în străinătate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurnă prin hotărâre a Guvernului pentru personalul român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

De asemenea, aceste sume nu se cuprind în baza de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției asiguratorii pentru muncă. Astfel, sunt venituri neimpozabile și nu se cuprind în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii sumele corespunzătoare cheltuielilor de transport şi cazare, indiferent dacă acestea sunt sau nu incluse în remunerația din statul membru în care salariatul este detașat.

De asemenea, se propune ca, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrării în vigoare a legii -, să nu se reîncadreze sumele de această natură și să nu se emită decizii de impunere. Dacă, însă, până la data intrării în vigoare, contribuabilii au plătit sumele din deciziile de impunere, atunci aceștia au dreptul la restituirea acestor sume, la cerere în termenul de prescripție legal care se calculează de la data de 1 ianuarie 2022.

O altă prevedere stabilește că indemnizaţia specifică detaşării transnaţionale poate fi reîncadrată din punct de vedere fiscal de către organul fiscal, ca venit asimilat salariilor pentru care se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, numai ca urmare a constatărilor Inspecţiei Muncii. Aceeași Inspecție a Muncii, care, prin inspectoratele teritoriale de muncă, are obligația ca la cererea persoanelor interesate, să confirme încadrarea prestărilor de servicii ca fiind detașări transnaţionale, indiferent dacă sunt efectuate în România sau în afara României.

Subliniem că, pe lângă diminuarea poverii fiscale de pe umerii șoferilor, legea adoptată ar preîntâmpina migrația unor firme autohtone de transport internațional în alte țări. Este un proiect așteptat de toți profesioniștii români care operează transport rutier internațional, motiv pentru care facem apel la colegii parlamentari de la toate partidele să participe activ, cu vot ”pentru”, la clarificarea situației impozitării transportatorilor rutieri.", anunță senatoarea PNL Alina Gorghiu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.