Jesper Lauridsen, COO pentru Europa Centrală şi de Sud-Est în cadrul gigantului belgiano-olandez Ahold Delhaize, care deține magazinele Mega Image arată faptul că România s-a schimbat foarte mult în ultimii ani, iar marii retaileri nu mai sunt atrași doar de forța de muncă ieftină, ci și de profilul consumatorilor, dar și de faptul că aici găsesc forță de muncă calificată, informează ZF.ro.
„România a crescut mult. Dacă mergi în Iaşi, Constanţa sau în oricare dintre oraşele mari, vezi cum s-au dezvoltat. Universităţile sunt şi ele pline, atrăgând chiar şi studenţi străini. România nu mai e o destinaţie de investiţii pentru că e low cost, ci pentru că are atuuri şi potenţial. Loc de creştere mai există, mai ales în rural, dar nu numai. Totuşi, e incredibil cât de multe s-au schimbat din anii ’90 până astăzi, cât de mult s-a investit.“
Jesper Lauridsen: Profilul cumpărătorului din România s-a schimbat
Lauridsen arată faptul că, în ultimii ani, profilul cumpărătorului din România s-a schimbat și oamenii se uită mult mai atent la raportul calitate/preț.
„Nu e doar despre discount aici. Totuşi, atât în România cât şi în toată lumea, pe fondul inflaţiei, remarcăm o sensibilitate crescută la preţ. Asta înseamnă downtrading, înseamnă că de la un brand mediu oamenii se pot duce către unul cu preţ mic, înseamnă o orientare mai mare către mărci private. Vedem că există o schimbare în comportamentul consumatorilor.“, spune Lauridsen.
Polarizarea socieţii e şi ea tot mai evidentă. Toate costurile au crescut, presiunea e mai mare, e normal, spune el.
„Noi trebuie să ne păstrăm relevanţa faţă de discounteri. Trebuie să fim competitivi, dar trebuie să avem produse care să ne diferenţieze. Credem că preţul contează şi va continua să conteze. Mega Image e puternic pe preţuri, suntem bine poziţionati chiar şi în lupta cu discounterii. Nu ne permitem să nu fim puternici. Preţurile şi promoţiile sunt două ingrediente cheie pentru businessul nostru.“, mai spune COO al Ahold Delhaize.
Comentează