Eli Lilly a atins vineri o capitalizare bursieră de 1 trilion de dolari, devenind prima companie din domeniul sănătăţii care intră în clubul exclusivist dominat până acum de giganţi tehnologici, transmite CNBC, citat de news.ro.
Acţiunile au urcat temporar peste valoarea care plasează compania la o capitalizare bursieră de 1 trilion de dolari, înainte de a reveni uşor sub acest nivel.
Eli Lilly este doar a doua companie non-tech din SUA care ajunge la această valoare, după conglomeratul Berkshire Hathaway.
Ascensiunea spectaculoasă a producătorului farmaceutic este alimentată de succesul fără precedent al tratamentelor pentru pierderea în greutate şi diabet — Zepbound şi Mounjaro.
Compania a raportat luna trecută venituri trimestriale de 6,52 miliarde de dolari din Mounjaro, cu 109% mai mult faţă de anul trecut, iar Zepbound a generat 3,59 miliarde de dolari, în creştere cu 184%. Cererea globală continuă să crească, pe măsură ce noi aprobări şi extinderi ale acoperirii de asigurări facilitează accesul pacienţilor la tratamente.
Ce pregătește compania
Eli Lilly pregăteşte şi o versiune orală a moleculei tirzepatide, aşteptată pe piaţă anul viitor, ceea ce ar putea accelera şi mai mult adoptarea, fiind mai uşor de produs şi mai convenabilă pentru pacienţi decât injecţiile.
Piaţa medicamentelor anti-obezitate ar putea depăşi 150 de miliarde de dolari până la începutul anilor 2030, estimează analiştii, iar compania din Indianapolis este bine poziţionată să rămână lider.
În ciuda dificultăţilor recente, rivalul său clasic Novo Nordisk rămâne un competitor puternic, iar Pfizer a intrat agresiv în cursă după ce a câştigat luna aceasta, cu 10 miliarde de dolari, lupta pentru preluarea producătorului de tratamente anti-obezitate Metsera.
Eli Lilly are o istorie de aproape 150 de ani, fiind fondată în 1876 de chimistul şi veteranul de război Eli Lilly. De la primul insulină comercială din lume, în 1923, până la medicamente celebre precum Prozac, compania a fost frecvent în avangarda inovaţiei medicale.
Acţiunile Eli Lilly au crescut cu peste 36% în acest an, susţinute de dominaţia tot mai clară în segmentul GLP-1. Molecula tirzepatide, aprobată în 2022 pentru diabet (Mounjaro) şi în 2023 pentru obezitate (Zepbound), imită două hormoni intestinali — GLP-1 şi GIP — şi oferă un efect dublu asupra apetitului şi metabolismului, spre deosebire de semaglutida de la Novo, care acţionează doar asupra GLP-1.
În 2024, vânzările Mounjaro au ajuns la 11,54 miliarde de dolari, iar Zepbound a generat 4,93 miliarde, confirmând statutul de ”super-blockbuster” al tratamentelor care au propulsat Eli Lilly în liga companiilor de un trilion de dolari.






























Comentează