Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Exporturile franceze de vin şi coniac au scăzut anul trecut la 12,1 miliarde de euro

Foodstory
Sticla de vin

Decizia SUA de a impune tarife vamale suplimentare şi restricţiile care au dus la închiderea restaurantelor, barurilor şi magazinelor duty free din aeroporturi în multe ţări au provocat anul trecut o scădere cu 13,9% a veniturilor exportatorilor francezi de vin şi coniac, arată datele publicate joi de Federaţia Exportatorilor Francezi de Vinuri şi Băuturi Spirtoase (FEVS), transmite Reuters., potrivit Agerpres.

Vânzările peste hotare de vin şi coniac franţuzeşti - a doua mare categorie de export pentru Franţa după industria aerospaţială - au scăzut în 2020 cu două miliarde de euro, la 12,1 miliarde de euro (14,70 miliarde de dolari).

"Ne aşteptăm la o redresare în 2021. Există o lumină la capătul tunelului, datorită campaniei de vaccinare", a afirmat adjunctul preşedintelui FEVS, Antoine Leccia, la o conferinţă de presă.

Livrările către SUA - cea mai mare piaţă externă pentru vinul şi coniacul franţuzeşti - au scăzut cu 18% anul trecut, la 3,1 miliarde de euro.

"Piaţa americană rămâne simbolul unui an marcat de tensiunile comerciale şi de pandemia de coronavirus (COVID-19)". Găsirea unei soluţii la conflictul cu SUA este o chestiune urgentă, se arată în comunicatul FEVS.

Citește și: Probleme MAJORE pentru fostul colonel care TĂIA și SPÂNZURA la BAD a Jandarmeriei Române - Instanța a validat probele DIICOT și stabilește începerea judecății
Exporturile de vin nespumos franţuzesc (excluzând coniacul) către SUA ar urma să scadă anul acesta la 1,1 miliarde de euro, a avertizat preşedintele FEVS, Cesar Giron.

Şi exporturile spre ţările asiatice au scăzut anul trecut, în special cele către China (15%), Singapore (31%) şi Hong Kong (6%).

Creşterea consumului la domiciliu a compensat doar parţial închiderea restaurantelor, barurilor şi magazinelor duty free din aeroporturi, se arată în comunicatul FEVS.

Vânzările globale de şampanie şi coniac au înregistrat fiecare scăderi de peste 20% anul trecut, dar Federaţia Exportatorilor Francezi de Vinuri şi Băuturi Spirtoase şi-a exprimat speranţa că 2021 va fi un an mai bun, fiind obervate indicii pozitive în unele ţări în trimestrul patru din 2020.

Luna trecută, Franţa a cerut Comisiei Europene să răspundă rapid solicitărilor de a-i compensa pe producătorii francezi de vin, afectaţi de decizia SUA de a impune tarife vamale suplimentare vinului şi coniacului franţuzeşti.

SUA au anunţat în decembrie că vor majora suprataxele vamale impuse pentru anumite produse provenite din Uniunea Europeană, inclusiv vinurile din Franţa, aceasta fiind ultima evoluţie într-o dispută care durează de 16 ani cu privire la subvenţiile acordate de SUA şi UE pentru industria lor aeronautică. Ulterior, Washingtonul a informat că va începe să colecteze noile tarife vamale la anumite tipuri de vin, coniac şi brandy din Franţa, pe lângă alte produse din Franţa şi Germania.

La data de 18 octombrie 2019, administraţia Trump a introdus tarife vamale de până la 25% pentru o serie de produse alimentare printre care se numără vinurile franceze, spaniole şi germane cu un conţinut de alcool de cel puţin 14 grade, iar Federaţia Exportatorilor Francezi de Vinuri şi Băuturi Spirtoase (FEVS) a apreciat că aceste tarife au costat sectorul 600 de milioane de euro pe an.

Autorităţile de la Paris au cerut Comisiei Europene înfiinţarea unui fond de compensaţii.

În decembrie, FEVS estima că decizia SUA de a impune tarife vamale suplimentare vinului şi coniacului franţuzesc va costa în total sectorul peste un miliard de euro (1,23 miliarde de dolari).

De aproximativ 16 ani, OMC este arbitrul unei dispute între Boeing şi Airbus, cu privire la subvenţiile acordate de SUA şi Uniunea Europeană pentru industria lor aeronautică. În cele două decizii ale sale, OMC a hotărât că împrumuturile acordate de guvernele europene constructorului aeronautic Airbus au fost subvenţionate în mod incorect printr-un nivel redus al dobânzilor în timp ce constructorul american de avioane Boeing a beneficiat de un sprijin incorect din partea autorităţilor americane de pe urma reducerilor de taxe.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.