Expoziţia "Maşinile Bucureştilor (VIII - Nemţoaicele Oraşului)" va fi organizată de Retromobil Club România, filiala Bucureşti, sâmbătă, la Salonul Auto Bucureşti din incinta Romexpo.
Pionierii automobilelor, Karl Benz şi Nicolaus Otto, au dezvoltat motoare cu ardere internă în patru timpi la sfârşitul anului 1870, iar Karl Benz a adaptat designul unui trăsuri în 1887, realizând prima maşină modernă. Până în 1901, Germania producea aproximativ 900 de maşini anual. BMW, deşi a fost fondată în 1916, nu a început producţia auto până în 1928.
Pe lângă dezvoltarea şi extinderea proiectelor de autostrăzi majore, proiectul Volkswagen a avut ca scop proiectarea şi construirea unei "maşini populare" robuste, dar ieftine, al cărei produs a fost Volkswagen Beetle, prezentat în 1937.
Fabrica Volkswagen din Wolfsburg a continuat să producă Volkswagen Beetle în 1945, iar Mercedes-Benz a reluat producţia în 1946 cu seria 170. Opel a reînviat maşinile de dinainte de război Opel Olympia în 1947 şi Opel Kapitan în 1948. Ford, care a reluat producţia de camioane în 1945, iar cea de autoturisme în 1948. Porsche a început producţia maşinii lor sport Porsche 356 în 1948.
În prezent, cinci companii germane şi şapte mărci domină industria auto din ţară: Volkswagen AG ( şi subsidiarele Audi şi Porsche), iar alături de Statele Unite, China şi Japonia, Germania este unul dintre primii 4 producători de automobile din lume.
Expoziţia va putea fi vizitată între orele 10,00 şi 16,00 în cadrul Salonului Auto Bucureşti.