Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook a lansat fondurile sale de sprijinire pentru mass-media locale europene

Instagram
facebook instagram twitter

Facebook a lansat joi un fond de susţinere pentru mass-media locale europene, dotat cu trei milioane de euro, pentru a ajuta la depăşirea crizei de Covid-19, a anunţat reţeaua de socializare într-un comunicat potrivit nes.ro.

Potrivit Le Figaro, acest fond se înscrie în cadrul unui pachet mondial de 25 de milioane de dolari deblocat de reţeaua socială în favoarea presei.

ONG-ul Centrul European de Jurnalism (EJC) va avea drept misiune să selecteze beneficiarii care vor primi o subvenţie, fără intervenţia Facebook, precizează reţeaua de socializare în comunicat.

Aceste ajutoare sunt destinate "grupurilor de presă independente mici şi mijlocii care sunt afectate de criză, în ţările cele mai lovite din Europa", a precizat Facebook.

EJC va primi candidaturi începând cu 16 aprilie.

Fondurile vor putea fi folosite pentru iniţiative precum lansarea unui buletin informativ dedicat Covid-19, punerea la dispoziţie, gratuit, a articolelor care în mod normal se plătesc, dar şi pentru angajarea jurnaliştilor sau finanţarea de reportaje sau organizarea de evenimente online.

Bursele vor fi de 5.000 de euro (pentru iniţiative de scurtă durată despre subiecte referitoare la Covid-19), 10.000 şi 25.000 de euro (pentru a acoperi găuri din buget), şi 50.000 de euro pentru proiecte inovatoare.

Facebook a anunţat la 30 martie crearea unui fond global de 25 de milioane de dolari de donaţii de urgenţă pentru jurnalismul local în toată lumea, la care se adaugă 75 de milioane de dolari sub formă de ajutor de promovare.

"În momentul în care jurnalismul este mai indispensabil ca niciodată, reţetele publicitare scad din cauza impactului virusului în economie", a explicat Campbell Brown, responsabil pentru colaborările reţelei cu mass-media. "Jurnaliştii locali sunt în special afectaţi în momentul în care oamenii se întorc la ei pentru a afla informaţii cruciale în ceea ce priveşte siguranţa prietenilor, a familiei şi a comunităţii lor", a subliniat Brown.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.