Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook, Google şi Twitter au fost EVALUATE de Comisia Europeană: Ce a decis Bruxellesul, înainte de europarlamentare

emirates247.com
giganti internet - facebook, apple, google, amazon

Comisia Europeană a apreciat marţi că platformele Facebook, Google şi Twitter au făcut progrese în combaterea dezinformării online, dar cele două din urmă încă mai trebuie să înregistreze progrese la capitolul publicităţii prin blocuri tematice, şi le-a cerut tuturor celor trei să facă accesibile metodologiile şi datele lor astfel încât verificatorii de date şi analiştii independenţi să le poată evalua serviciile, relatează agenţiile dpa şi EFE şi un comunicat al executivul comunitar.

Această instituţie face începând din decembrie o evaluare lunară a aplicării unui cod de conduită pentru combaterea ''dezinformării'' online, mai ales în perspectiva alegerilor europarlamentare din luna mai. Marile companii din sectorul internetului au semnat în mod ''voluntar'' acest document şi s-au angajat să închidă conturile frauduloase sau pe acelea care răspândesc ''ştiri false'', să controleze publicitatea electorală sau să coopereze cu entităţi independente de verificare a datelor, informează agerpres.ro.

Citește și: Surse S-a aflat motivul! De ce a fost, de fapt, Liviu Dragnea trădat de aliatul său de încredere

În evaluarea comunicată marţi, Comisia Europeană salută eforturile Facebook, Google şi Twitter de a începe etichetarea publicităţii politice, precum şi măsurile luate de Facebook şi Twitter pentru a face disponibile pentru public bazele lor de date cu anunţuri publicitare.

Însă toate cele trei platforme încă mai trebuie să-şi adapteze tehnologia astfel încât experţi precum aşa-numiţii ''fact checkers'' să le poată evalua anunţurile online, estimează Comisia Europeană. Ea atenţionează totodată Google şi Twitter că nu au făcut deloc progrese în sporirea transparenţei pentru publicitatea prin blocuri tematice, considerată de Comisia Europeană ca fiind foarte importantă pentru alegerile din luna mai.

Citește și: Simona Halep a făcut un anunț la care nimeni nu se aștepta! Problemele de sănătate îi dau bătăi de cap

Dar Comisia Europeană salută faptul că toate cele trei platforme au desfăşurat inţiative de ''promovare a alfabetizării mass-media şi de formare a jurnaliştilor şi staffului de campanie''.

Totuşi, dacă angajamentele voluntare asumate de aceste platforme nu merg suficient de departe, executivul comunitar avertizează că ar putea introduce reguli obligatorii.

Citește și: Ingrid Mocanu iese iar la atac! Ieșire incendiară la adresa Cameliei Bogdan .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.